Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Tvättstugan och finurligheter.

Av wiolettan - 27 januari 2015 08:42


Idag tvättstugan, så det blir spring fram och tillbaka. Är så glad att jag kan "springa" igen. Sedan ska vi ut och handla lite.


Läste en del roligheter igår som jag vill delge er. 


Vad har fryspåsen för kön?


Om du är som de flesta människor, tänker du kanske inte så mycket på vanliga, triviala ting. MEN vad du kanske inte vet är att många av dessa saker har ett kön. Till exempel:


1. Fryspåsar - Manliga eftersom de håller inne med allting men går att se rakt igenom.

2. Kopieringsmaskiner - Kvinnliga, eftersom de, när de väl stängts av, tar en stund att värma upp igen. De är effektiva reproduktionsapparater om man trycker på rätt knappar, om man inte gör det kan det bli ett elände.

3. Däck - Manliga eftersom de ofta tappar greppet när de blir gamla och ofta är för uppblåsta.

4. Luftballonger - Manliga eftersom du måste sätta en blåslampa under den för att det ska bli nån fart på den, sen är det förstås det där med varmluft...

5. Tvättsvampar - Kvinnliga eftersom de är mjuka och kramvänliga och lätt binder en massa vatten...

6. Webbsidor - Kvinnliga eftersom de får så många träffar...

7. Tunnelbanan - Manlig eftersom den använder samma gamla ställen att plocka upp folk på...

8. Timglas - Kvinnliga eftersom vikten med tiden hamnar I nedre delen...

9. Hammare -Manlig eftersom den inte har utvecklats mycket de senaste 5000 åren, men den är händig att ha hemma.

10. Fjärrkontroll - Kvinnlig .....HA ! ! ! Du trodde säkert att den skulle vara manlig, MEN tänk på att den skänker mannen glädje, han skulle vara helt 'lost' utan den och, trots att han inte alltid vet vilka knappar han ska trycka på, så fortsätter han försöka!


Nian gillar jag.


Ha en bra dag.

 
 
Melody

Melody

27 januari 2015 08:53

Tack för ett gott skratt! Nian är nog även min favorit!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Geddfish

Geddfish

27 januari 2015 10:02

9:an var bra. Ja, Pusselbit lämnade flera verktygslådor efter sig, så jag har honom i flera ex *haha*
Jag får vara händig själv.
Jag älskar roliga historier, härligt att få le både utåt och inombords *glad gumma*
Kram, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
znogge

znogge

27 januari 2015 10:24

Tack för ett gott skratt på morgonkvisten :-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

27 januari 2015 11:40


9:an var bra, hi hi hi...

Tack för dagens skratt. :-D

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.se

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

27 januari 2015 13:52

Nian var bäst "ler " Ett gott skratt förlänger livet :) Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Anita

Anita

27 januari 2015 15:39

det var något bra du har hittat. Passade in nästan på allt. Alla var bra men nian tyckte jag bäst om. tack för att jag fick ett gott skratt. Ha en bra dag. Kram / Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Ingen bild

Bosse Lidén

27 januari 2015 16:55

Det är bra när benen fungerar. Helst ska det vara spring i dem. Jag tror mina längtar till våren.
Alltså. Vad har jag missat? Varför är nian roligast. :) Jag tror att det är en kvinna som hittat på de där skämten. En del stämde riktigt bra. ;)
Kram Bosse

 
Snejky

Snejky

27 januari 2015 17:45

Ja, man ska vara glad så länge man är rörlig...

Tackar för att jag fick skratta lite grand..
Önskar en fin tisdags kväll...
Kramen...

http://snejky.webdon.nu

 
Patricia

Patricia

27 januari 2015 18:17

Haha, de här var roliga, jag gillade 9 och 5 bäst:)

sv: Vad roligt att du uppskattade receptet. Jag tycker definitivt att du och din mysing ska ta och baka de här godingarna. Jag har köpt hem ingredienser för ännu ett cheesecake bak, men med ett annat recept:)

kramar och ha en trevlig vecka♥

http://patriciac.blogg.se

 
gun

gun

27 januari 2015 20:30

Haha, nu fick man sig ett gott skratt:):).
9:an var bra tycker jag.
Bra att dina ben fungerar och det är bra att röra på sig.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

27 januari 2015 21:33

Det var verkligen finurligt och nian var ju på pricken!!!!
Så skönt att du känner dig pigg igen.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Anneli

Anneli

28 januari 2015 19:27

10;an var klart bäst =)
Hoppas allt är bra med dig vännen. Var rädd om dig kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards