Alla inlägg den 29 januari 2015

Av wiolettan - 29 januari 2015 08:45


Är du en som väntar, eller väntas du på? Blev det begripligt?  Det sägs att männen alltid får vänta på sina damer och inte tvärtom. Ska bara och ska bara, är ord som de får höra och fortsätta att vänta.


Att ha bestämt tid med någon och sedan får vänta är något som jag nästan inte klarar av. Jag kan inte koppla av utan känner att det snör ihop sig i magen eller hjärtat. Än om det bara är några minuter så hetsar jag upp mig. Det är lite obegripligt eftersom jag annars räknas till en rätt lugn person. Nej, det var nog en överdrift. Ser lugn ut utanpå men har mer eller mindre stressat mig igenom livet.


Min första make, som avled 2004, fick tidigt lära sig att jag väntar inte. Vi hade bestämt träff utanför mitt jobb, det var på den tiden vi bara hade sällskap. Då jag hade väntat i c:a 10 minuter och han inte kom, så gick jag. Kommer inte ihåg att jag efter det fick vänta på honom.


Likadant med min nuvarande make. Då han inte kom den tid vi hade bestämt åkte jag iväg själv, det var i början av vår bekantskap. Jag kan tala om att det glömmer han aldrig. "Kunde jag inte begripa att han inte har makt över alla köer som finns på Stockholms gator"? Han skulle hämta mig med bilen.


Vi lär oss att vänta redan som små,

jag undrar vad väntar vi på?


Vi vill inte bli gamla men väntar ändå,

på kommande dagar och på att tiden ska gå.


Vi väntar på jul, vi väntar på påsk.

Vi väntar i kön, vi väntar vid kiosk.


Vi väntar på morgon, vi väntar på natt.

Vi väntar på vinsten, vi väntar på skatt.


Vi väntar på gäster som kommer och går.

Vi väntar på sommar, vi väntar på vår.


Tänk all denna tid som går åt till att vänta.

Den borde stå inne på bank och ge ränta.


Nu ska vi strax åka iväg och handla, på "gubbdagis", Claes Olsson.


Hoppas att jag inte behöver vänta allför länge.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards