Alla inlägg den 31 januari 2015

Av wiolettan - 31 januari 2015 09:13


Som ni vet så tycker jag inte om att laga mat och till råga på allt så är jag totalt misslyckad i köket. Skulle önska att jag som många andra kunde bara svänga till något ätbart och göra det med glädje, men nej, omöjligt.


Fast igår blev det allt lite spännade ändå. Vi hade  bestämt oss för att prova ett nytt recept på kyckling, och, tänk vi lyckades nästan fullständigt. Jag njöt och tyckte att det var mycket gott, lite löst blev det, men det skulle ju ha varit ris eller potatismos till. Min man var inte lika förtjust, tyckte att en av kryddorna tog för mycket överhand.


  

Så här såg det ut. Innehåller kycklingfiléer och julmust och kryddat med bland annat ingefära och rosmarin.


  

I morse vid vår runda gick vi förbi den nya simhallen som ska öppnas idag. Det verkar vara ett riktigt skrytbygge, men vem de ska skryta för förstår jag inte.


 

Ena sidan.


 

Andra sidan. Det syns inte på dessa bilder men det är en jättestor byggnad

 

Blev full i skratt då jag såg denna skylt. Precis så är det. Då jag kommer hit på morgonpromenaden så är jag så trött och slut, men är nästan hemma. Så "orka lite till" så får du sätta dig och vila sedan och förhoppningsvis äta havregrynsgröt, om du orka koka den förstås.


Strax melodikryss på radio. Lycka till med lösandet.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards