Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Vintermorgon med frågetecken.

Av wiolettan - 8 februari 2015 14:19


Just nu strålande sol ute och någon enstaka minusgrad.


I morse var det minus 5 och vínden kändes isande.


Då vi hade kommit en bit på väg, på vår morgonpromenad, hörde vi en man ropa obegripliga ord långt bort. Jag tänkte att det var någon som ropade på sin hund så vi fortsatte. Men ropen fortsatte också, så vi stannade. Då såg vi en yngling, lättklädd i vinterkylan, utan ytterkläder, som ropade:


"Har ni sett en svart skinnjacka"? Det hade vi ju inte. Han vände och fortsatte muttra och skrika. Det fanns nästan inga människor ute för klockan var bara kvart över sju, tidigt en söndagsmorgon, nästan alla sover.


Detta har jag tänkt på sedan.


Hade han lagt ifrån sig jackan och sedan gått vidare utan den? Hade han blivit rånad? Var han kanske inte riktigt frisk? Vi kunde inte se honom så bra för han avvaktade liksom och sedan vände han.


Det är så jobbigt att möta någon som inte mår bra och som kanske har det svårt. Vill så gärna hjälpa om jag kan. Men samtidigt så vet jag ju inte. Det finns så många påverkade personer, kanske av tabletter, eller sjuka som inte drar sig för att dra kniv eller något annat, i sina, kanske omtöcknade tillstånd.


Ni hör att min hjärna satte igång och arbetade. Hade vi kunnat göra något?


Vill visa några bilder som min mysing tog i morse.


 

En snögubbe.


 

En snögumma.


 

 Det syns tydligt att detta är en gumma. Ovanligt med gummor eller tjejer av snö. Riktigt bra skulpterad med bröst samt armarna i sidorna.



 
 
Ingen bild

Comsi Comsa

8 februari 2015 15:50


Min hjärna hade också satt igång om det var jag... Han var nog påverkat av något för hade han blivit rånat hade han nog bett om hjälp. Sjuk kan han ju också ha varit och då är det svårt att veta hur man skall göra.

Kramen på dig fina Wiolettan ♥

 
Lena

Lena

8 februari 2015 18:10

Ja uch, det finns så mycket med droger som kan förvrida hjärnan på folk, men åxå sjukdom som tex diabetes, en vän till oss gick ner i socker & började sluddra & ramlade ihop, dottern på 4 år ropade på hjälp & sa att pappa är sjuk, men folk fnyste & trodde han var påverkad, fruktansvärt! till slut kom en kvinna som ringde efter Ambulans & han fick hjälp & dottern

Kram på er & önskar en fin vecka! *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

8 februari 2015 18:19

Låter som om han var överförfriskad efter en väldigt lång kväll... Hoppas att det avlöpte väl i alla fall.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Bling

Bling

9 februari 2015 08:43

Inte lätt att veta vad det var med honom, och det är klart att man funderar på om man skulle gjort något. Vet inte hur jag själv skulle reagerat.
Fina snögubbar och gummor, det kanske har blivit lite mer jämlikt där också då hi hi
Ha det gott
Kram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

9 februari 2015 15:45

Jag tror inte ni hade kunnat göra så mycket. Han visste kanske inte ens själv var och när han hade blivit av med jackan. Numera får man, precis som du skriver, vara lite försiktig med tanke på alla droger folk stoppar i sig. Många blir ju våldsamma när de är påverkade.
Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
gun

gun

9 februari 2015 18:40

Jag hade nog varit som ni försiktig av mig. I dessa tider vet man inte längre vad som kan hända. Tyvärr är det så illa.
Första snögubben liknar den barnen har gjort ute i pulkabacken.
Här har vi vår aningar må du tro. 10 grader varmt är inte fy skam!
Du får ha en skön början på veckan.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 februari 2015 07:49

Trevligt med snögummor. Förstår att du blev tveksam. Det är sorgligt att det ska behöva vara så. Att man hela tiden måste vara försiktig i sina kontakter med "främlingar" som borde vara våra medmänniskor. Kram Bosse

 
Geddfish

Geddfish

10 februari 2015 09:58

Det lät som en överförfriskad person och då åker mina taggar ut, jag blir rädd.
Fina snögubbar och -gummor!
Här skiner solen, hej hopp, nu åter till tvättstugan, i galopp!
Kram ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Musikanta

Musikanta

10 februari 2015 21:39

Det troligaste var väl att han var onykter. Spriten värmer ju så han hade kanske lagt av sig jackan. Mycket sällan går unga män upp före klockan sju en söndagsmorgon om de inte jobbar. Han kom nog direkt från någon fest...
Har aldrig tänkt på att det inte finns snögummor. Verkligen ojämställt!
Kram

http://Musikanta.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards