Alla inlägg den 12 februari 2015

Av wiolettan - 12 februari 2015 08:35


Hemmet är den plats där man vet vad

pyttipannan är gjord av.


Undrar varför den meningen kommer upp i min hjärna. Helt obegripligt, men jag måste ha läst den nyligen. Kanske att den fastnade för att den är sann. Vad vet jag. Inte får vi pyttipanna idag heller, utan det blir pannkaka, fast utan hjortronsylt som är lite av min favorit.


Igår då vi var ute och gick på Sturegatan kom det en ung tjej med en barnvagn ut ur en port och framför en liten söt tvååring som stannade mitt på trottoaren så jag stannade till för att inte vi skulle krocka. Hon tittade upp på mig och sa "tack".


Kan ni tänka er? Inte ens äldre barn eller tonåringar gör så. De bara ser ut som om här kommer jag, flytta på dig. De kan obekymrade gå tre i bredd med  barnvagnar. Jag blir så glad då det finns föräldrar som uppfostrar sina barn, det ger mig hopp om framtiden. För, barnen är vår framtid.


Vad har hänt annars? Vi har varit på årsmöte SPF, övat i sångkören, varit lite sociala fast det inte är vår starka sida precis.


Fick ett par bilder som min väninna i Sollentuna hade fotat igår. Ni ser vi har fortfarande gott om snö.


 

Kaprifolen är tidig.


 

Men, träden har satt på sig varma sockor.


Ha en bra dag alla mina bloggvänner. Vi ska strax iväg.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards