Alla inlägg den 14 februari 2015

Av wiolettan - 14 februari 2015 08:57


Lördag, bästa dagen på veckan, Alla Hjärtans Dag denna dag och fredagen den trettonde har varit, vi har varit ute och gått i en och en halv timme, flimret jag hade igår natt och på förmiddagen igår är borta, jag har min mysing och han mår bra. Det är många saker att glädja sig över och vara tacksam för, och, det är jag verkligen.


Igår var vi bjudna på fest hos goda vänner, fick god mat, gott att dricka och trevligt umgänge. Det  blir ofta att vi sådana gånger börjar att prata om hur det var förr, hur det var då vi jobbade och det är intressant och man pratar kanske mer än vanligt. Och, skrattar, så skönt det är att få skratta.


På tal om att skratta så kanske ni också kan göra det åt dessa historier.


Chefen till sin sekreterare:
"Bravo, fröken Jonsson, det här är det tidigaste som ni någonsin har kommit försent"!


En annan chef morrade:
"Om ni inte jobbar undan bättre så måste jag se mig om efter en annan flicka".

"Oh, så snällt", sa tjejen, "jag tycker också att det behövs extra hjälp".


Den här historien är gammal, men ändå.


Det var en äldre man som för första gången skulle läggas in på lasarettet. Efter det obligatoriska badet frågar sköterskan:
"Har ni pyjamas"?

"Nä, doktorn sa att det var blindtarmen".


Det är inte lätt alla gånger att inte förstå.


 

Trevlig Alla Hjärtans dag önskar jag er som tittar in till mig.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards