Alla inlägg den 17 februari 2015

Av wiolettan - 17 februari 2015 08:35


Jag läste lite roliga kommentarer om just träning som nu är så populärt. Ja, jag skulle nog behöva träna jag också men det blir sällan av.


FRÅGA: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite
mindre?


SVAR: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför bör
du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter att ha en stor mage.




FRÅGA: Är simning bra för figuren?

SVAR: Tja, se på valar...


FRÅGA: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet,
stämmer det?


SVAR: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under
livet. Kasta inte bort dem på träning! Genom träning slår hjärtat snabbare, och
du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!



Jag tror att detta är skrivet av någon som absolut inte vill träna. För min del, så visst vill jag, men orken finns inte där, eller om det är lusten. Vi tar ju våra promenader och det känns sunt och bra. Förut hade vi en stund på eftermiddagen då vi tog ett träningspass med hjälp av ett videoband med inspelade rörelser med musik. Det var också anpassat till oss lite äldre, eller mycket äldre då om det ska vara så noga. Vi har slutat med det men borde absolut börja igen.


Nu ska vi träna igen. Ner till tvättstugan och sedan ut och handla lite förnödenheter. Vi har redan jobbat lite. först stoppade vi i två maskiner kläder, sedan ner till SPF lokalen och drog lite arbetskopior, sedan till konditoriet och köpte två semlor, hem igen och till tvättmaskinerna och efter det frukost.


 

Ha en skön dag.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards