Alla inlägg den 19 februari 2015

Av wiolettan - 19 februari 2015 13:31


Sådär, nu har vi varit igång halva vår dag. Mysingen och jag har samma rytm så vi är båda morgonmänniskor och vaknar tidigt och går och lägger oss tidigt. Det vi har att göra vill vi helst ha "bortgjort" på förmiddagen. Så nu har vi haft vår promenad, veckostädat, handlat mat och ätit lunch och jag kan nu med gott samvete sätta mig vid datorn.


Om det inte händer något speciellt så behöver jag inte gå ut mer idag. Hemma. Jag är en person som trivs att vara hemma. Kan vara som jag vill, behöver inte presterna något och känner mig inte blyg. Låter det slött och egoistiskt, kanske det är också, men ibland behöver jag vara bara jag. Eftersom jag kan det nu så tror jag att jag passar på.



Några ordspråk som säger litet om hemmet och den känslan som ett hem ger.


Hemmet, det är den plats där man vet vad pyttipannan är gjord av.


Borta bra men hemma bäst.


En egen härd är guld värd.


Ett gästfritt hem är sällan gästfritt.


När man är ung längtar man ut, när man är gammal längtar man hem.

 

Har ni sett, nu har de börjat varna för oss också?  Gäller bara män, så skönt.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards