Alla inlägg den 24 februari 2015

Av wiolettan - 24 februari 2015 07:21


En basketboll i mina händer är värd en hundralapp. En basketboll i Michael Jordans händer är värd flera miljoner. Det beror på vems händer det är.


En tennisracket i mina händer är värdelös. En tennisracket i Björn Borgs händer är en världsmästartitel. Det beror på vems händer det är.


En stav i mina händer kan skrämma en arg hund. En stav i Moses händer delar Röda havet. Det beror på vems händer det är.


En slunga i mina händer är en leksak. En slunga i Davids händer är ett mäktigt vapen mot Goliat. Det beror på vems händer det är.


Två fiskar och fem bröd i mina händer är matsäck för en eller två personer. Två fiskar och fem bröd i Jesu händer mättar femtusen. Det beror på vems händer det är.


Några spikar i mina händer och jag kan kanske hänga upp en tavla. Två spikar i Jesus händer räddar världen. Det beror på vems händer det är.



Så lägg din oro, dina bekymmer, dina rädslor, dina förhoppningar, din familj, dina vänner och dig själv i Guds händer.


Där kan du vila tryggt.


     


Tack till er som läser min blogg.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards