Alla inlägg den 25 februari 2015

Av wiolettan - 25 februari 2015 06:58


Min mysing är på bättringsvägen och är snart alert igen. Visserligen kan han inte gå med mig till sångövningen idag men vi får försöka att klara oss utan honom denna gång. Tror att han kommer att bli mycket saknad för han brukar alltid vara med och sjunger bra. Han har varit borta ifrån en övning en gång förut och då var han på Danderyds sjukhus.


Annars denna dag, inget särskilt, vi får ta det lugnt. Ska försöka rensa bland mina bilder på datorn, det är en salig blandning och mycket kan kastas och en del sorteras bättre.


Några meningar som jag läste som jag vill dela med mig av.


Ge människor mer än vad de förväntar sig och gör det för att du tycker om det.


Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får

och sov inte så mycket som du skulle vilja.


När du säger "jag älskar dig", säg det på riktigt.


Tro på kärlek vid första ögonkastet.


Älska djupt och passionerat, du kan bli sårad

men det är enda sättet att leva livet komplett.


Förolämpa inte.


Tala långsamt, men tänk fort.


När någon ställer en fråga som du inte vill svara på,

le och fråga istället. "Varför vill du veta det"?


Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap.


Nu ut och vandra lite, en snabbis förbi mataffären som öppnar kl. åtta, frukost, har svårt att äta tidigt på morgonen, och så sångövning. Tittar in till er sedan för att se vad ni har på gång.


 

Ser ni vad det står?

Med kärleken är det likadant som med andra plantor.

Den som vill skörda kärlek måste plantera kärlek.


Gäller också vänskap. Ha en fin dag i vänskapens anda.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards