Alla inlägg den 7 mars 2015

Av wiolettan - 7 mars 2015 08:56


Det var inte så lätt detta med frågan i gårdagens inlägg. Men Comsi Comsa gissade på något man fyller på, med något med den pumpen, kanske vatten. Det var bra tänkt och klurat. Grattis!


Bilden som jag visade tog jag på Uppsala tågstation och det var en sak som man förr i tiden fyllde på vatten till ångloken. Nu är det ju inte aktuellt men det är roligt att de har sparat anläggningen till eftervärlden. Tänkte ni förresten på alla dessa cyklar, det var ju en mängd cyklar vid stationen? Många fortsätter därifrån med tåget till sitt arbete.


Idag är det lördag, mysigt, jättemysigt. Vädret är si så där, mulet men uppehåll och just nu fyra plusgrader. Då vi vandrade ut i morse så var det plus minus noll. Men blåsten, det blåste och det tycker då inte jag är så skönt, men kanske blåser det fram milda vårvindar till i morgon.


 

Denna häger stod och väntade på fisk vid Råstasjön i morse.


En liten sann historia, direkt ur verkligheten.


Pappa och Bosse var på väg hem från ett möte i kapellet.

"Pappa, tävlar dom i församlingen om att vara bäst på att be"?

"Neej, varför tror du det"?

"Jo, när nån har bett riktigt länge så ber en annan ännu längre, och pastorn sa ju idag att farbror Eriksson leder i bön".


Trevlig lördag önskar jag er som läser hos mig.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards