Alla inlägg den 14 mars 2015

Av wiolettan - 14 mars 2015 09:01


Idag är det 5 år sedan Lottie avled. Alldeles för tidigt, hon var bara 55 år. Jag tänker ofta på henne och den korta tid vi fick känna varann.


Vi blev "bekanta" genom bloggen och det dröjde inte länge förrän vi träffades. Den första träffen var här i Sundbyberg på en lunch. Hade alltid mycket att prata om och trivdes ihop. Hon var en sådan glad och positiv person. Fast hon hade haft en tuff barndom och även i vuxen ålder haft en hel del besvärligheter spred hon glädje och trivsel omkring sig.


Efter det första mötet blev det flera och hon var hos oss många gånger och vi var också hem till henne. Hon firade julafton med oss, vilket var mycket trevligt.


Lottie var en levnadsglad medmänniska. Glömmer aldrig då vi hämtade henne på Karolinska efter en operation och skulle skjutsa hem henne. Hon var trött, hade lite ont, men sken som en sol då vi kom.


 

Bilden tog jag hemma hos oss, 2008. Saknar denna solstråle mycket.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards