Alla inlägg den 21 mars 2015

Av wiolettan - 21 mars 2015 09:11


Lördag, strålande sol och minus 3 grader.


Det kom snö i natt, några centimeter.


 

Så här såg det ut vid Tulegatan i går morse. Ni ser hur vårblomstren har kommit upp. Lyser så vackert gult och blått.



 

Så här såg det ut på samma ställe i morse. Förändringens tid, spännande. Men, jag tycker synd om alla som måste ut i trafiken denna morgon för det var så halt. Många bilolyckor har hänt på grund av halkan, ett 20-tal hörde jag på radion. Mysingen och jag tog på oss broddarna och vandrade ut. Vi hade som tur var inte packat in dom för sommaren ännu.


I går var det solförmörkelse och vi hade ju det rätt så molnigt här i Sundbyberg. Men, vi var ute och handlade vid 10-11 tiden och märkte tydligt då solen försvann lite bakom månen. Det blev mörkare på något sätt. Rätt som det var kom  solen fram.


 

Tog en bild också, men med min dåliga kamera och på det avståndet så ser man inte så mycket. Men lite i alla fall syns det. Blev nästan som en halvmåne. Men det är solen, den runda solen, jag lovar.


Ha nu en fin dag och var försiktig om ni går ut där det har fryst på, halkan kan vara förrädisk.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards