Alla inlägg den 27 mars 2015

Av wiolettan - 27 mars 2015 09:24


Idag är det Vår dag. Vår femåriga bröllopsdag.


Helt otroligt att vi har varit gifta i fem år. Kan ni fatta? Nej, knappt vi heller, men så är det. Att gifta sig vid så pass hög ålder är ju inte så vanligt precis. Jag var 68 och mysingen 67 år.


Det har varit och är mysigt. Så de smeknamn vi gav varann i början stämmer ännu.


Så idag ska vi iväg på en liten tripp som mysingen har ordnat, en tripp på tre dagar, vi firar i dagarna tre.


Det började redan tidigt i morse. Sedan tog vi vår morgonrunda i regn, men det var inte så besvärande.


Som ni vet så har bröllopsdagarna olika namn. Mysingen har varje sådan bemärkelsedag "slängt" över mig motsvarande hjärtan, innan jag vaknar, eller efter. Massor med papper, bomull eller läderhjärtan, som han har tillverkat.


 

Pappersbröllop 1 år, Bomullsbröllop 2 år, Läderbröllop 3 år. Här har jag samlat en av varje, för jag har alla kvar.

 

4 år så blev det Godisbröllop, det skulle vara frukt eller blomsterbröllop.


 


Och idag, 5 år Träbröllop.


Hoppas att både ni och vi får en trevlig helg. Vi ska som sagt fira i dagarna tre. Här kommer champagne. Opps!



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards