Direktlänk till inlägg 13 april 2015

Tre dagar.

Av wiolettan - 13 april 2015 06:51


Det finns två dagar i veckan som vi inte behöver oroa oss för, två dagar fria från bekymmer och rädsla.


Den ena är Gårdagen. Gårdagen med sina åtaganden, smärtor och misstag har varit och står inte längre under min kontroll. Gårdagen var min - nu är den Guds.


Den andra dagen är Morgondagen. Morgondagen, med alla sina möjligheter och löften, sina bördor och orosmoln är lika långt bortom min kontroll som sin döda syster, Gårdagen. Morgondagen är Guds dag, som ska bli min.


Det blir bara en dag kvar till mig i veckan. Det är Idag. Att uthärda det som väntar just Idag är inte oöverstigligt. Varje kvinna kan bära dagens bördor, varje man kan motstå dagens frestelser. Det är bara när vi frivilligt lägger på bördorna från Gårdagen och Morgondagen som vi går sönder. Sådana evighetsbördor kan bara Gud bära.


Det är inte upplevelserna Idag som knäcker oss. Det är ångesten över vad som hände under Gårdagen och oron inför vad som ska hända under Morgondagen. Men, dessa är Guds dagar, så lämna dem till honom.


Fann dessa kloka ord i en bok. Ska försöka att tänka på detta och ta det till mig.


 

Vår almanacka i köket har för april detta budskap.


Ja, jag säger då det. Jag är bara en liten människa med en massa fel och brister hur ska jag kunna leva upp till alla dessa kloka ord och råd.

 
 
Geddfish

Geddfish

13 april 2015 07:30

Så sanna ord! Tänk om vi kunde sluta oroa oss.
Jag tror jag lever ganska så mycket i nuet. Fick en bra lektion i detta under de 10 månader som jag utreddes som donator.
Nu kan jag planera framåt, men det går trögt!
Må väl, fina Wiolettan, kram Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Bling

Bling

13 april 2015 07:56

Klokt men svårt att leva efter, jag kan det inte. Men jag har accepterat att jag är sån. Försöker undvika krav som är omöjliga, ibland kan det också bli för mycket fokus på hur man ska vara. Det normala att känna och vara människa, har ibland förvrängts till det " onormala " vi förväntas nästan att vara maskiner, där dåliga dagar, perioder ses som ett misslyckande :/ det är inte bra.
Du är en varm, omtänksam person, och du är mänsklig..glöm inte det.
Stor Kram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

 
Annika

Annika

13 april 2015 08:28

Nämen så klokt och sant. Jag brukar säga att den här dagen kommer aldrig igen så fyll den med nåt bra. Ha nu en riktigt bra dag för i morgon är en annan. Kram fina du.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
znogge

znogge

13 april 2015 08:45

Jag läste någonstans att av allt vi oroar oss för så inträffar bara 1%. Men det är mänskligt att oroa sig så...

Kram

http://znoge.wordpress.com

 
Ingen bild

Comsi comsa

13 april 2015 09:06


Ja, just det Wiolettan det är precis så det är. Hoppas att du mår bra? Ger dig en värmande kram i regnet ♥

 
gun

gun

13 april 2015 19:58

Sanna ord. Men inte så lätt att leva efter alla gånger.
Man oroar sig nog ibland lite väl mycket.
Hoppas du haft en trevlig måndag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

13 april 2015 20:56

Men åh vilka kloka och ord, jag blev typ rörd av att läsa det. Om man slutade oroa sig så mycket.

http://Www.majzans.vimedbarn.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards