Alla inlägg den 16 april 2015

Av wiolettan - 16 april 2015 08:03


Igår var det dags för mig att ta några rör blodprover inför ett besök hos hjärtläkaren i nästa vecka. Förut har jag alltid fått besöka vår vårdcentral här i Sundbyberg, på labbet, för att ta dessa prover men fick ett brev ifrån läkarteamet att jag skulle till en viss adress i Solna.


"Jag följer med", sa mysingen snällt. Men nu har han ju haft ryggskott och inte kunnat gå så bra så jag undrade om han verkligen kunde det. Vi har inte gått på våra obligatoriska morgonpromenader på över en vecka. Han tog reda på adressen riktigt ordentligt och jag fick se på en karta hur jag skulle gå.


Men på morgonen kände han sig så pass bra så han sa: "Jag följer med dig,  vi åker ju buss ända till Solna centrum och se´n är det inte långt att gå".  Och, ja visst det hade jag sett på kartan.


Det gick bra att ta oss ner till bussen och väl framme vid centrumet började jag gå, rakt fram. Jag tänkte att nu skulle jag visa att jag hittar, han behöver inte vara orolig.


"Hallå, vart är du på väg"? ropade mysingen.


"Till laboratoriet, så klart".


"Då är det bättre att du kommer med mig, den här vägen så kommer vi dit vi ska", svarade han.


Så klart. Jag var helt ute och cyklade, gick åt precis motsatt håll. Jag har ingen GPS i hjärnan som det verkar som om alla andra har. Min hjärna vet inte vad lokalsinne är heller. Det där känner ju mysingen igen sedan många år och var kanske därför lite rädd för att släppa iväg mig ensam. Han har varit tvungen till det förut med den påföljden att han satt hemma och väntade och väntade medan jag irrade runt utan att hitta hem.


Det var skönt att han även denna gång var med mig så att jag slapp virra omkring.


Jag tänker många gånger på hur i all sin dar har jag klarat mig i livet förr. Kom ju som 19-åring till Stockholm ifrån Trehörningsjö i Ångermanland för att börja jobba här, på en tidningsavdelning. Visserligen kommer jag ihåg att jag många gånger gick vilse och hade svårt att hitta men jag har haft änglavakt under hela mitt liv. Det är jag oerhört tacksam över.


  

 

En ängel som jag har fått av min syster Gun-Marie, en av Christina Scollins änglar som hon säljer i en affär i Gamla stan i Stockholm.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards