Alla inlägg den 19 april 2015

Av wiolettan - 19 april 2015 07:55


Hurra, vi har varit ute på en promenad, vilket är över en vecka sedan förra gången. Visserligen gick vi bara till sopåtervinningsstationen och T-banan, men ändå, vi kom ut och mysingen kunde ta sig fram utan att få allt för ont. Ni ska se att nu blir det snart som vanligt igen.


Förresten, har ni hört historien om drängen som kom inrusande till bonden och ropade:


"Hästen är sjuk, ska vi ringa till veterinären"?


"Ställ den i stället i stillhet i stallet istället", svarade bonden.



Det är söndag idag, vilodagen och det ska jag göra, inget mer utgående idag så jag kommer att lyssna på gudstjänsten på TV 2 kl 10.05,  stället för att gå till kyrkan.


Tänk på att:


Om dina visioner inte ger

dig pirr i magen, är antingen

dina visioner för små eller din

bild av Gud för liten.


Ha en bra dag och var rädd om er och varandra.


 

Hjärtstubbe kom i vår väg. De hade huggit av trädet och kvar blev det ett hjärta, till oss. Är det inte nästan för osannolikt?




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards