Alla inlägg den 27 april 2015

Av wiolettan - 27 april 2015 08:34


Det är över en vecka, tror jag, sedan jag senast var inne här och skrev.


Mycket har hänt både trevliga och mindre trevliga saker. Vi har varit på en liten bussutflykt med andra Spf:are, haft trevligt umgänge med vänner och jag har varit på hjärtkoll, igen. Hjärtkoll, ja det kan jag kalla det.


Det senaste halvåret, nästan, har jag haft många förmaksflimmerattacker. Blivit trött, har inte kunnat planera att göra olika saker för att jag inte har vetat om jag har kunnat fullfölja. Livskvaliten har blivit försämrad och det är kanske tack vare min optimistiska läggning som det har gått att fungera rätt så bra.


Men nu då hjärtläkaren undersökte mig och min pacemaker så såg han att flimmerattackerna hade fördubblats så han tyckte att det var skäl att försöka testa en annan medicin.


Den heter Multaq, har bara funnits på marknaden i 10 år så jag vet inte jag. Fick en försöksdos på 20 tabletter och ska nu på onsdag ta blodprov och på torsdag EKG, för att se om min kropp tål dessa tabletter. Levern kan ta stryk, som vid så många andra mediciner. 100 tabletter kostar  1.447:- alltså mycket dyrt. Hoppas att det ingår i högkostnadsskyddet. Enligt vad jag läst på nätet så gör det så men med vissa begränsade kriterier. Om man har diabetes, haft stroke eller en tia attack, är över 75 år så ingår det, annars får man betala själv, vilket i mitt fall, med min pension, inte kommer att gå runt.


Men, det kommer att ordna sig, eller hur, det måste vi tro på.


Är det någon av er som känner till Multaq?


 

Tog en kortare promenad i morse. Det var skönt. Detta hjärta fotade jag en annan dag.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards