Alla inlägg den 29 april 2015

Av wiolettan - 29 april 2015 09:41


Borta bra men hemma bäst, det stämmer bra in på mig. Varje gång vi har varit ute längre eller kortare tid så njuter jag då jag får sätta nyckeln i låsen hemmavid. Till och med i morse då vi kom tillbaka ifrån en endast 2 timmars bortovaro kändes det bra. Vi tog bussen vid 7.20 till Solna och akutmottagningen för att ta prov, på mig. Hemma igen vid halv tio cirka. 



 

Fick se denna staty, då jag var utanför T-banan i Solna, har inte tänkt på den förut. Korv Ingvar är det. Är ni intresserad så går det att läsa om denne kände person på Google.



 

Förut stod han, med en låda på magen och sålde korv, nu finns det en restaurang som bär hans namn.


Igår var det full rulle, kanske för full för mig.


Först hade vi några timmar i tvättstugan, sedan hade jag beställt tid för klippning av mitt hår. På eftermiddagen var vi på en tisdagsträff på SPF, sista för denna termin,  och fick kaffe med en underbar god tårta till. Det är inte ofta som jag äter tårta så det smakade jättegott.


Våran lilla sånggrupp uppträdde också så det var extra pirrigt. Men allt gick bra och jag tror att publiken kände sig lite underhållna. Vi sjöng 7 vårsånger och avslutade med vår egen hemgjorda  "We meet again". Mysingen och jag har hjälpts åt och satt en svensk text till den melodin.



Vi möts igen, någonstans, någon gång.

Låt den längtan som du känt bli till en sång.


Vi möts igen, någon gång, någonstans.

Kanske även du har här din givna chans.


Så kom nu med pröva på,

bästa vännen hallå,

och bli med i vår kör.


För en glad pensionär, inte svårt alls det är,

du som har så´nt gehör!


Vi möts igen, framåt hösten, nå´n gång

och den dagen blir ditt liv igen en sång.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards