Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Osynlig?

Av wiolettan - 13 maj 2015 09:33


Regn, men vi gick en promenad i morse i alla fall vilket vi kanske inte skulle ha gjort. Det blåste och regnade på samma gång, inte det skönaste vädret att gå i.


Jag hade en del otur i morse. Då vi gick där på trottoaren ner emot sjön kom det en tjej med två hundar en mindre och en nästan som en schäfer. Vi gick lugnt på vår sida av vägen och precis då vi möttes hoppade den större hunden på mig och skällde, utan anledning, om han inte tyckte att jag var ett hot på något sätt. Av trycket så backades jag bakåt men kunde hålla mig på benen.


"Oj, förlåt, jag var inte beredd", säger damen.


Detta ordval säger mig att hunden brukar anfalla vilt främmande personer. Hon var inte beredd, just då.


Vi fortsatte vår vandring och då mötte vi en ung mamma med en liten dotter som springer rätt på mig, men där hann jag väja.


"Jag vann", ropade flickan. Tydligen var det en tävling vem som skulle hinna först ner till vägen mot förskolan. Då hade hon bara det i huvudet, att hinna först, så mig såg hon inte och det förstår jag.


Kontentan av det hela. Idag är jag osynlig och kan gå ut och se hur rufsig ut jag vill i håret eller ha myskläder på mig.


Lärarinnan skulle förklara olika rymdmått för barnen i klassen och sa:


"Först har vi det minsta måttet, centiliter, så har vi deciliter och liter. Men vad kommer sen ovanpå"?


"Korken", sa Henry mycket övertygande.



 

Bild av en törstig tös som jag tog på Sala resan, som jag berättade om i förra inlägget.


Fel, fel, fel. Bilden är tagen på Kungsgatan i Stockholm. (Det var min man som påpekade det).


 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

13 maj 2015 10:33


Det var värst, två krockar samma morgon. :-)
Beredd, som hundägare måste man alltid vara beredd enligt mig då... :-)

Ser du att solen försöker tränga igenom molnen nu, men den lyckas inget vidare....

Kram på dig ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

13 maj 2015 15:37

Du berättar på ett roligt och medryckande sätt men jag gillar inte det där med den stora hunden. Sådant ska man inte behöva råka ut för under sin promenad. Vädret är verkligen omväxlande. Ena stunden njuter jag av sol och värme. Nästa stund behövs vinterjackan och mössa. Tack för korkstoryn. Kram Bosse

 
Ingrid

Ingrid

13 maj 2015 16:09

Jo du, så är det!
I vår ålder är vi mer eller mindre osynliga allihop.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Piedra

Piedra

13 maj 2015 16:17

Ibland kan det vara skönt att vara osynlig, just för att man kan gå ut med vilka kläder som helt och rufsig i håret. Men om man blir osynliggjord är det inte alls lika roligt. Det är tvärtom en härskarteknik.

Åh, vad jag ogillar hundägare som inte har koll på sina hundar. Min mamma blev biten av en främmande hund en gång. Då sa ägare: "Ja, han brukar göra så där med främmande människor." Men om det är så måste ju ägaren ha hundraprocentig koll på sin hund så att den inte skrämmer eller skadar någon.

Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Patricia

Patricia

13 maj 2015 17:40

Usch, jag tycker inte något av det där är okej. Speciellt inte det med hunden, men jag tycker inte föräldrar ska tillåta sina ungar att springa hur de vill heller. Men det är min åsikt.

Tänk om man faktiskt kunde vara osynlig. Det hade varit toppen vissa stunder, Idag hade jag gärna varit det. Jag känner mig tokrisig:(

kram

http://patriciac.blogg.se

 
Znogge

Znogge

13 maj 2015 18:30

Då var det säkert inte första gången som hunden gjorde så. Men desto större anledning att som matte eller husse ligga steget före...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Musikanta

Musikanta

13 maj 2015 20:08

Det är ju farligt om ett barn springer helt utan att se sig för. Nästa gång är det inte du som är i vägen utan en bil...
Tråkigt med hundar som inte är väluppfostrade - och även människor. Hon kunde åtminstone bett om ursäkt.

Kram från Ingrid som önskar dig en skön och trevlig Kristi Himmelsfärdshelg.

http://Musikanta.blogspot.se

 
gun

gun

14 maj 2015 08:59

Går kalla kårar på min rygg när jag läser om den stora hundens attack.... Och ägararens kommentar säger mycket!! Jag var i Oskarshamn med min väninna (det är ett tag sedan)och gick utanför ett par affärer. Det stod en bil med öppen baklucka och en stor hund där inne. Hunden far ut och går till anfall mot min väninna varken matte eller husse hade något att sätta mot hunden.... Efter det är jag vaksam som jag aldrig har varit när jag möter hundar.
Att släppa ett litet barn och tävla vem som kommer först på trottoaren..... Ja vad ska man säga?!?
Hoppas du får en lugnare promenader nu i helgen.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Kraka

Kraka

14 maj 2015 09:00

Unga människor verkar faktiskt ha något selektivt synfel. De ser helt enkelt inte folk över 50.

Kram

http://kraka.moah.se

 
Annika

Annika

14 maj 2015 17:05

Klok litet barn som gav det svaret. Men snälla nån vilket äventyr det blev på den promenaden. Du får sätta på dig en sån där orange väst nästa gång.
Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Gunnel

Gunnel

14 maj 2015 20:22

Jag har alltid undrat varför jag blir knuffad ibland när jag är ute och handlar. Det kanske är så att jag är osynlig för en del. Man får kanske ha en siren som går igång, eller du tror att hörseln är lika dålig. Ha det bra.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards