Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Mysig samvaro.

Av wiolettan - 28 maj 2015 08:52


Elva grader plus och solen skiner och vi tog en promenad på 55 minuter. Igår blev det dåligt med den varan, flimret ställde till det. Är glad att jag har tabletter som lindrar det mesta, och, att jag har det så att jag kan köpa dom. Inte har jag några drösar med pengar, i madrassen, kanske bättre än på banken, men jag hankar mig fram och känner mig inte orolig över ekonomin. Jag litar på att Gud hjälper om det krisar för det har han gjort hittills.


 

I helgen var vi till min äldsta bror Ivar på fest, det var så trevligt. Här är han och min man.


 

Min bror fyller 88 år i början av juni. Han får fortfarande vara frisk och kry. Äter inte en enda medicin. Ibland undrar jag om vi har samma gener.


 

Till förrätt fick vi en enormt god soppa. Len och mjuk med sting i.


 

Huvudrätt, kyckling med ris och grönsaker.

Till vänster på bilden ser ni ett häfte med visor. Min mysing brukar göra i ordning till oss ett sånghäfte som vi har, det är så roligt att sjunga.


   

Efterrätt, blåbärsglass med olika bär till. Gott och friskt.


Nu ska vi strax iväg och handla lite till helgen, istället för i morgon. Ha en finfin dag.



 
 
Lena i Wales

Lena i Wales

28 maj 2015 09:21

Verkar vara en trevlig samvaro. Jag har inga syskon,så det verkar så mysigt att ha en bror att dela glädje med.
Ha en riktigt fin dag!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

28 maj 2015 09:25

Vad mysigt! Värdefullt.
Jag önskar ibland att jag hade syskon på riktigt, jag har ju återfunnit min fosterbror som bodde hos oss i 6 år som liten, men det är inte riktigt samma sak, då vi inte setts förrän nu, 55 år senare.

Läste om nyckelpigan också, intressant, ser dem inte så ofta nu, mera som liten.

En skön dag till er, kram, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

28 maj 2015 09:45



Så tänker jag också, att jag är tacksam över att jag kan köpa det som jag behöver, för många kan inte det och då får mediciner, vård och tänder stå tillbaka. Alltså din bror ser allt mycket yngre ut än sina 88 år..

Solig kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Patricia

Patricia

28 maj 2015 10:46

Åh vad härligt att han har fått vara så frisk att han inte behöver några mediciner. Hoppas det fortsätter att vara så:)
Det ser ut som om ni fick god mat att äta. Vad var det för soppa?
kram

http://patriciac.blogg.se

 
znogge

znogge

28 maj 2015 11:06

Så mysigt att få sätta sig till dukat bord för att äta gott, ha det trevligt och sjunga tillsammans! Inte heller illa att få ha hälsan så högt upp i åldern. Tänker på min mamma...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

28 maj 2015 13:05

Ser så mysigt ut tycker jag...
Skönt att du mår bättre och tur att mediciner finns.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

29 maj 2015 09:39

Vad roligt att din bror är så pigg. Förstår att ni hade en trevlig samvaro.
Njut nu av helgen och hoppas att hjärtat har lugnat ner sig.
Kram på er båda.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingrid

Ingrid

29 maj 2015 22:43

Så roligt att din bror är så frisk vid den åldern. Det är nog inte många 88-åringar som inte äter några mediciner.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards