Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Vände blad...

Av wiolettan - 1 juni 2015 08:38


det var precis vad jag gjorde i morse, vände blad, på min almanacka i köket. Förresten jag vände fyra blad på fyra almanacker.


Ni tror väl inte att jag är riktigt klok, men det är dagens sanning. Det är väl inte nödvändigt att ha fyra almanacker som ska uppdateras varje månad? Nej, visserligen, men jag är en så´n som har svårt att slänga saker och har jag då dessutom fått dom, så är det ännu svårare.


Varje nytt år får jag sex almanackor ifrån olika organisationer, plus att jag köper en. I år gav jag bort en till SPf, så de har den i lokalen, plus en almanacka satte jag upp i tvättstugan, som vi alla i vårt hus har tillgång till.


 

Denna köper vi, hänger på väggen i köket. Handmålade bilder med fina tänkvärda texter.


Ett annat år stod det så här på månaden junis blad:


Lev för ögonblicket,

vänta inte till i morgon.

plocka livets rosor idag.


Idag, bara regn hos oss så vi gick ut i cirka 20 minuter knappt, för det blåste så det var inte lätt att gå i regn och motvind.




 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

1 juni 2015 11:59


Jag har tre almanackor men när jag började skriva i dem alla så satte jag almanacksvarning på mig själv. ☺

Just nu kommer några solstrålar.

Kramar ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

1 juni 2015 12:48

Jag har två och det är jag nöjd med. Båda hör liksom till :-)

Glad start på juni önskar jag dig <3

http://znogge.wordpress.com

 
Ingen bild

Att bara vara jag

1 juni 2015 22:39

Jag har bara en almanacka. Månaderna går fort och det är redan juni. Jag hoppas dock att vädret blir bättre. Att det regnar var dag där jag bor är inte så kul! Kram ♥

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

2 juni 2015 09:59

God morgon!
Själv har jag ingen almanacka. Har en i telefonen.
Men jag har sparat en gammal almanacka sen flera år tillbaka, för att det är hundbilder i den ;-)
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

2 juni 2015 10:06

Jag har en på väggen, och en liten kalender som jag skriver upp ..snart allt i :) har också svårt att slänga sånt jag fått.
Kram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

 
Patricia

Patricia

2 juni 2015 19:02

Jag har en almanacka, men inte ens den lyckas jag sköta ordentligt. Det är en från scouterna som man ska dra en lapp varje dag och vid varje ny månad ska man klistra upp en lapp med en bild haha:) Tycker den är jättesöt, men just det där med att dra ny lapp varje dag har jag lite svårt att få rutin på:P

http://patriciac.blogg.se

 
Annika

Annika

2 juni 2015 19:12

Då har du full koll på vilken veckodag det är. Jag har två stycken som jag gör lite anteckningar i. Idag regnade det INTE hos oss. Hoppas att även ni hade uppehållsväder idag.
Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Geddfish

Geddfish

3 juni 2015 08:55

Jag har en, som jag antecknar i, plus den i mobilen som synkar det jag lägger in med sms-påminnelser.
Idag tror jag det blir lite mindre regn.
Kram, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

4 juni 2015 17:54

Jag älskar kombinationen fina månadsbilder och tänkvärda ord. Du fick mig att tänka på när jag åkte hem personligen till Kerstin Svensson under några år och köpte/hämtade de vykort vi valt ut som vi sedan skulle sälja i vårt kaffekoppmuseum. Lite kuriosa. En av hennes barndomsvänner är gift med min bästa kompisar. Kerstin är jätteduktig. Kram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards