Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

GRATTIS mysingen!

Av wiolettan - 5 juni 2015 09:10


Idag fyller min man, 73 år, så nu några dagar är vi lika gamla. Han är 11 månader yngre än mig.


Vi har bott ihop sedan 2006, förlovade oss, 2007 och gifte oss 2010.


Undrar om vi har ändrat oss mycket på den tiden? Som yngre märks det ju på ett annat sätt, man blir förhoppningsvis klokare och agerar många gånger bättre år från år. Men nu som pensionärer, är det bara utsidan som ändras?


Går det att lära gamla hundar att sitta?


Nja, jag tvivlar. Lite har vi anpassat oss efter varandra men våra gamla vanor, eller ovanor har vi svårt att bli av med, de sitter djupt rotade. Men den kärlek som finns mellan oss gör att vi överser och slätar över. Nu tog jag väl i men nästan så är det. Vi bråkar, rensar luften, pussas och kramas. Så är vi tillbaka på ruta ett.


Det som stör mig är att min man, som är mycket intelligent, lär sig nya saker hela tiden. Jag däremot, hos mig fastnar inget nytt. Vi "tävlar" mycket, tittar på nästan alla frågeprogram på TV, löser en hel mängd korsord varje vecka. Ska kanske inte säga att det "stör mig" men lite retligt är det. Tävlingsinstinkt, ni vet, den sitter rätt så djupt hos oss bägge.


Summan av det hela. Jag är så glad och tacksam att jag har min mysing.


    

Här är vi 2008.


 

Här 2009.


 

2010.


 

Denna bild är ifrån 2012.


Önskar er alla en god dag. Jag tittar in till er senare, har lite fullt upp på förmiddagen.


  

 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

5 juni 2015 09:59


Så fina ni är, mysingen har hittat sitt grepp där på ena bilden, hi hi..
Grattis till på hans födelsedag.

Solig kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
znogge

znogge

5 juni 2015 10:00

Vi är alla olika och har olika förmågor. Men underskatta inte dig själv! Jag tycker du gör ett mycket tänkande, empatiskt och reflekterande intryck här i din blogg så du är säkert intelligent du med. Men vi kan vara intelligenta inom olika områden. Så är det när det gäller min man och mig!

Grattis till Mysingen din!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

5 juni 2015 11:02

Grattis till Mysingen!
Du är en klok och intelligent kvinna, Wiolettan! Vi har alla olika förmågor, det du kan och har, har inte Mysingen och vise versa.
Jag kände mig ibland "underlägsen" Pusselbit, för han hade högre IQ, hade varit hög chef, men jag märkte att han inte kunde mycket av de klurigheter som jag kunde, likaså var jag bättre på naturfotografering *ler* och precis som ni, hade vi ett kärleksfullt och gott förhållande, det är viktigast!
Kram ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

5 juni 2015 11:43

Så härligt med kärlek på lite äldre dar, men jag förstår att det kan vara svårt när man levt ensam och skaffat sig en massa egna vanor. Min mamma hittade en man hon också efter att ha varit änka i 20 år, men de förblev särbos. Det var för svårt att klara den dagliga anpassningen till en annan människa.
Grattis till Mysingen idag och till dig också!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Att bara vara jag

5 juni 2015 20:14

Grattis till din man på hans födelsedag! Mycket fina bilder av er och ni är så fina tillsammans. Kram ♥

 
Ingen bild

Att bara vara jag

5 juni 2015 20:14

Grattis till din man på hans födelsedag! Mycket fina bilder av er och ni är så fina tillsammans. Kram ♥

 
Ingen bild

Att bara vara jag

5 juni 2015 20:14

Grattis till din man på hans födelsedag! Mycket fina bilder av er och ni är så fina tillsammans. Kram ♥

 
Lena i Wales

Lena i Wales

6 juni 2015 16:07

Grattis till mysingen!
Vilka fina bilder du bjuder på!
Visst fastnar det mycket hos dej också, fast du märker det inte själv. Du har t ex lärt dej vem jag är,hi,hi!!
Ha en riktigt trevlig speciell dag idag!

http://lenaiwales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards