Alla inlägg den 9 juni 2015

Av wiolettan - 9 juni 2015 08:39


"Äntligen har mormor köpt en ny baddräkt".

"Vad var det för fel på den gamla då"?

"Den var utsliten på knäna"?


Så långt har det inte gått för mig, men visst, nu skulle jag behöva en ny, kanske dags att gå på en inköpsrunda för jag tror att det inte är så lätt att hitta någon som jag gillar. Bikini baddräkt har jag växt ifrån, om jag får uttrycka det milt.


 

Detta såg vi på vår morgonrunda.


Fantasin sätter igång. Iläggssula, hur tappar man en sådan? Blev skorna för trånga under motionssrundan? Var det bara en fot som klämde? Jaja, något svar får jag inte.


 


Med andra ord. Idag är det sommar hos oss. Sol ifrån en klarblå himmel och elva grader varmt, fast klockan inte är så mycket ännu.  Rhododendron utanför vårt hus blommar så rikligt i år.



 

De är så stora och pampiga och humlorna gör sitt till, som synes. Kanske inte? Kanske bin?


 

Men här då? Här syns ju baken riktigt bra på en humla. För det är inte ett bi.


Nu ska jag strax iväg. Tid hos frissan för klippning. Måste vara fin, i håret åtminstone, nu då vi snart ska ha semester.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards