Alla inlägg den 27 juni 2015

Av wiolettan - 27 juni 2015 09:30


Det blev en lite längre semester än vi hade räknat med, hemma i Ångermanland, men eftersom det var ett "lagomt" väder där och sämre här så stannade vi kvar. Som pensionär går det att vara lite mer flexibel.


Det var roligt att vara där uppe och roligt att komma ner hit. Norrland respektive Svealand. Vad är skillnaden? Joo, det är mycket. Uppe i norr syns himlen på ett annorlunda sätt, luften är renare och klarare. Där bor vi på landet och här bor vi i stan, det gör skillnad. Där i ett litet hus, här i lägenhet. Visserligen har vi balkong här, men där är det bara att gå direkt ut och sätta sig på bron och mysa, eller i hammocken, den som så mycket annat ingick i huset.


 

Så här ser det ut där jag är född och uppvuxen. Längst till höger ladugården, förmånsstugan där farmor bodde under min barndom, boningshuset och längst till vänster bagarstugan, den som jag nu har fått av min ena bror som har haft den som sommarställe i storst sett i 50 år.


 

Här syns den lilla stugan bättre.


 

I denna stuga har jag bakat mycket tunnbröd då jag var ung. Bakugnen och öppna spisen är kvar.

Min man fick jobba lite med bakugnen.


 

Midsommar firade vi där med tre av mina syskon.


 

Grillade och satt ute och åt gott.


 

Jag älskar liljekonvaljer och det fanns en del där i markerna.


 

Lite sommarblommor.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards