Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Bilder!

Av wiolettan - 30 juni 2015 10:44


Min hjärna är tom, men jag kan visa några bilder.


 

Min  bror och jag vid Höga Kusten bron. Det är så vackert där. Här var vi lite trötta.


     

Bron som de har byggt i Sundsvall.


 

Det var rätt så häftigt att slippa åka igenom stan, kunna komma förbi och spara många kilometrar.


 

Här brukar vi ofta stanna på våra resor norröver.


 

Här sitter min 88-årige bror och lagar sin jacka. Tänkte att jag kunde hjälpa honom men han har varit änkling i en massa år och själv uppfostrat två fina pojkar så att laga en jacka är en baggis för honom.


 

Jag med tre av mina syskon. Från vänster 88 år, 67 år, 73 år och 67. Vi har blivt så gamla, om jag tänker tillbaka några år. Jag och mina kvarvarande syskon är nu 88, 86, 80, 77, 73, 71, 67, 67.



     

Vid en av våra morgonpromenader hemma i Trehörningsjö. Är det en björn, vid skogsbrynet?


Några dagar innan vi kom upp så hade några grannar sett en björn på andra sidan sjön, kanske 500 meter ifrån där vi bodde. Min bror som bor där har ofta sett björnspår.

Men nej, det var ingen björn utan min bror som satt och vilade sig.


 

Ett hjärta hittade jag också, nästan, ett som naturen har skapat, kan jag kanske säga.





 
 
Znogge

Znogge

30 juni 2015 13:14

Vilka trevliga bilder från er semester! Att en bra karl reder sig själv vet vi väl alla ;-)

Kram <3

http://znogge.wordpress.com

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

30 juni 2015 15:01

Sista bilden på hjärtat ser ut som en kombination av både ett hjärta och en ängel "ler " Fina bilder av dig och dina syskon. Kram ♥ ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

30 juni 2015 15:15


Det sägs ju att vi blir klokare med åren, så tänk bara hur kloka alla ni syskon är? hi hi hi....

Kram på dig fina ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

1 juli 2015 09:53

Jag har en bild av mej från samma punkt vid Höga Kustenbron.
Vilken syskonskara och jag som är enda barnet, blir verkligen lite avis.
Ha det bra!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Gunnel

Gunnel

1 juli 2015 10:44

Det måste vara roligt att ha så många syskon kvar, när man blir pensionär. Jag har bara en syster, och tack och lov så bor vi inte så långt ifrån varandra. Ha det bra.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Annika

Annika

1 juli 2015 11:45

Höga kusten... det är hemma för mig. Du vinkade väl till mig då du åkte förbi Härnösand. Kul att få se dina bilder.
Kramen på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Piedra

Piedra

1 juli 2015 15:04

Så fina bilder! Och vilket vackert hjärta! Vad fint att du fick träffa några av dina syskon. Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
TantGlad

TantGlad

1 juli 2015 21:25

Ja Sundsvall är min stad det. Sedan passerade du förbi bergeforsen och Midlands. Där y:et står vad jag kan förstå, och så vidare norröver.
Höga kust bron har man åkt över rätt många gånger åxo. Fint där med.
Trevligt har ni haft.
Många fina bilder.
Gillade hjärte bilden. Jo....och så fina du med dina syskon och resten.

En varm kram till dig❤

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ingen bild

Bosse Lidén

7 juli 2015 09:30

Åren går fortare och fortare ju äldre vi blir. Jag upplever det så. Det är så vackert vid höga kusten bron. Kram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards