Direktlänk till inlägg 10 augusti 2015

Semesterbilder.

Av wiolettan - 10 augusti 2015 09:15


Femton plusgrader då vi vandrade ut i morse. Vi går tidigt innan det har blivit för varmt i vår smak. Det märktes på flödet av joggare att många har kommit tillbaka efter semestern.


I Trehörningsjö kunde vi på en dryg timme på morgonpromenaden möta kanske 1 eller 2 bilar och inga som vandrade, här är det skillnad. Mängder av bilar på vår väg till "rundan" och sedan massor av cyklister och gångtrafikanter på väg till sina arbeten, plus alla dessa som bara springer och går för motionens skull. Fast det är ju inte "bara", för oss är det livsviktigt, i alla fall för mig.



 

På en väg som vi vandrade på ibland på vår semester såg vi denna skylt.


 

Här var det tydligen någon som inte hade kört tillräckligt sakta. Skylten låg på marken.


 

Lite persilja blev över efter förra gången vi var uppe i juni och då satte vi ner det i marken och kunde skörda lite då vi kom dit i juli.


 

Min bror hade satt lite potatis, men än hade det inte blivit mycket.


 

Vet ni vad denna blomma heter? Inte jag. Någon lilja av något slag. Den blommade så fint, nästan vid vår husknut.


 

En hammock som ingick i husgåvan. Men, jag tror att jag satt i den bara två eller kanske tre gånger.


 

Här sitter min man och min äldsta bror och jobbar. Brorsan med att sy i en knapp och min man fixar till ett metrev så att vi skulle kunna fiska.


 

Så här ser det ut i vårt kombinerade kök, sovrum, vardagsrum. Köket är lite mer till höger, syns på övre bilden. Men det finns allt vi behöver, spis, kylskåp och microvågsugn. Varmt och kallt vatten har vi också. På nedre våningen är det bara detta rum, plus en möblerbar hall, duschrum och toalett.


En trappa upp finns det ett stort rum och en liten hall. Där har vi sagt att min bror som är 88 år får disponera hur mycket han vill.

 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

10 augusti 2015 10:26


När jag ser rummet så känner jag doften från kaffepannan. Så mysigt! ☺

Solig kram ♥

http://egopyret.blogspot.com/e

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

10 augusti 2015 11:28

Det är en speciell mysfaktor med äldre hus. Ser ut som om blommorna vore en slags flocklilja. Blommorna är mycket eleganta hur som... Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

10 augusti 2015 11:42

Så trevligt det ser ut i stugan och så fin den där soffan framför fönstret är.
Ha en skön sommarvecka!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Bling

Bling

10 augusti 2015 12:50

Mysiga bilder, det blir en helt annan ro när man kommer in i gamla hus, som är svårt att hitta annars.
Har sett blomman men jag vet inte vad den heter.
Kram

http://ting-bling.blogdpot.se

 
znogge

znogge

10 augusti 2015 13:16

Så mysigt det ser ut i er bagarstuga. Härligt med något eget att rå sig själv i.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

10 augusti 2015 16:17


Hej !!!.

Jag såg precis att du har Kommenterat på Mias Blogg hon som aldrig lägger upp ens Kommentarer som man skriver till henne !!!!

Bara så att du vet så är det flera Personer som har Anmält henne till Facebook att hon snor folk Inlägg och lägger upp på sin blogg å låtsas att dom är hennes egna.

Dom har kontaktat Bloggplatsen men inte fått svar så en av dom funderar på att polisanmäla henne men det skrämmer väl inte henne kanske.

Dom tycker inte det är kul att Mia tar deras inlägg liksom !!!

// Isabelle //

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

10 augusti 2015 16:59

TROR INTE PÅ DOM! DOM ÄR AVENSJUKA PÅ MIG! BARA SÅ DU VET OM DET! JAG ÄR EN ÄRLIG PERSON!

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

10 augusti 2015 17:08

Såg precis att dom har kommenterat på en annan blogg dom som aldrig lägger upp ens Kommentarer som man skriver till dom!
Bara så att ni vet så är det flera personer som har anmält dom till Facebook att dom snors folk inlägg och lägger upp på sina blogga låtsas att dom är deras egna!
Dom har kontaktat bloggplatsen men inte fått svar så en av dom funderar på att anmäla dom men det skrämmer väl inte dom kanske.
Dom tycker inte det är kul att dom tar deras inlägg liksom!

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

10 augusti 2015 17:12

Nu denna vecka som kommer ett evenmang som heter Ljungbydagarna V.33
Här kommer programmet: Länken:
http://ljungbydagarna.se/
Har det till godo!
Nu denna vecka som kommer ett evenmang som heter Ljungbydagarna V.33
Här kommer programmet: Länken:
http://ljungbydagarna.se/
Har det till godo!

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

10 augusti 2015 17:31

Härliga bilder, Sverige är så vackert!

http://tetanten.wordpress.com

 
Mia

Mia

10 augusti 2015 17:46

Jättefina bilder som du har!

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

10 augusti 2015 21:58


M i a : Varför ska man varför avundsjuk på dig ???.. För att du är Psykopat ??? ... tror inte det är nåt att vara avundsjuk på lilla du !!!

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

12 augusti 2015 15:14

Det ser mysigt och hemtrevligt ut. Jag hade suttit massor i den där hammocken och läst. Kanske sovit en eftermiddagslur. Har ni planer på att fira jul däruppe? Kram nyfikna Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards