Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av wiolettan - 19 augusti 2015 14:30



Idag lillördag som förr var en liten speciell dag, nu också kanske, jag vet inte hur det är för andra men för mig känns det lite extra. 


 

Som idag. Efter det att vi på förmiddagen jobbat så har vi kunnat sitta och mysa på balkongen.

Lösa korsord och läsa.


Förr i tiden var det en dag som var lite extra festlig, det kunde bli godare middag, äta ute, eller kanske ett biobesök. Ordet kommer egentligen ifrån piglördag, den dag som pigorna hade ledigt istället för lördagar då de måste jobba.




Läste några visdomsord som jag vill dela med mig till er. Några är verkligen bra, enligt min åsikt.



Ge människor mer än vad de förväntar sej
och gör det för att du tycker om det.

Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får
och sov inte så mycket som du skulle vilja.

När du säger: 'Jag älskar dig', säg det på riktigt.

 När du säger: 'Jag är ledsen', se personen i ögonen.

Tro på kärlek vid första ögonkastet.

Älska djupt och passionerat.
Du kan bli sårad, men det är det
enda sättet att leva livet komplett.

Förolämpa inte!

Tala långsamt men tänk snabbt.

Om någon ställer en fråga som du inte
vill svara på, le och fråga istället:
'Varför vill du veta det?'

Säg prosit när du hör någon nysa.

Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap.

När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast.

Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler.

Spendera lite tid ensam.

Öppna din famn för ombyten/förändringar,
men släpp inte på dina värderingar.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards