Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av wiolettan - 21 augusti 2015 08:06


Ännu en solig och molnfri himmel verkar det bli idag, och, ingen blåst, det är det skönaste. Det var plus 12 grader då vi vandrade ut i morse kvart i sex och då vi kom hem igen kvart över sju så var det 15 plusgrader.


Häromdagen då jag fyllde på min veckodosa av medicin såg jag att Warantabletterna och  Omeprazolen snart var slut. Bra tänkte jag då ska jag lösa ut nya denna vecka. Waranet skulle räcka till och med nu på tisdag.


Sagt och gjort i går morse vid åttatiden var jag ner till apoteket och biträdet frågade:

"Vilken medicin gäller det som du vill hämta ut"? frågade hon.


"Metoprolol", svarar jag, helt obegripligt.


Fick tabletterna, behövde inte betala för till min förvåning hade jag fått frikort där också. Det var något nytt för mig, men det är klart så många tabletter som jag måste knapra i mig.


Jag kom alltså hem med en hjärtmedicin som jag har flera månaders förbrukning kvar av och ingen magmedicin och ingen medicin för att tunna ut blodet. Där står jag alltså, känner mig dum som ett fån, ja, värre ändå. Min mysing sa inget, vilket förvånar mig. Men, han kanske tycker att jag börjar bli lite senil så detta var inte så konstigt.


Vad göra? Waranen räcker till tisdag. Jo, jag gick in på datorn "mina vårdkontakter" och kollade och upptäckte att jag inte hade recept på varken Waranen eller Omeprazolen. Nu då jag inte längre får något recept hos läkaren så har jag så svårt att hålla reda på när allt är uttaget. Slarv av mig, har ej hänt förut måste jag få säga. Visserligen kan man ta ut ett papper ifrån datorn hur mycket som är kvar, men det hade inte blivit av i sommar.


Så, igår bad jag, via datorn, om förnyelse av dessa recept, får se om det händer något. Jag får ju skylla mig själv som inte håller koll. Eller, är det ålder och begynnande åldersrelaterade sjukdomar, glömska med ett snällare ord. 74 år, är kanske en gammal tant.


 

Födelsedagsfirande, hemma i Ångermanland. Jag fyllde år i juli då vi var där. En av mina systrar hade gjort en så´n god tårta.


 

Detta hjärta får symbolisera mitt hjärta denna dag, lite illa åtgången men fortfarande finns det. Denna bild tog jag på en av våra promenader för några år sedan.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards