Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av wiolettan - 22 augusti 2015 08:26


Så glad jag blev.


Trots mitt slarv som jag skrev om i mitt förra inlägg så fick jag mina två recept via datorn. Så nu kan jag hämta ut Waranet och slipper vara rädd för att komma i olag med blodvärdet och Omeprazol så att jag slipper få ont i magen och vara rädd för att magkatarren ska blossa upp igen.


Förra veckan kom jag upp i högkostnadsskyddet på medicin, och nästan samtidigt, eller närmare bestämt igår, gick högkostnadsskyddet för läkarbesök ut. Så plus minus noll, allt ordnar sig till det bästa.


"Gören eder inte bekymmer"  som det står i Bibeln. Min mysing sa då han fick reda på detta med mina glömda tabletter och allt:


"Det måste vara någon som ser till dig och ordnar allt till det bästa i slutändan". Jo, men visst, det är jag mycket medveten om. Jag har fått mycket med hjälp i mina da´r. Nå´n som ser till och rättar till.


Jag har ett gott minne.

Jag kommer nämligen ihåg efteråt

vad jag har glömt.



 

Balkongdimma. I morse var det plus 12 grader och dimman låg tät. Den ska lätta nu under förmiddagen och solen kommer att lysa ifrån en klarblå himmel, har det sagts.


 

Vet ni vem som har sagt dessa ord?



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards