Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av wiolettan - 24 augusti 2015 08:11


Solen skiner och det var plus tolv grader i morse, nu sexton grader varmt. Blir tydligen en sommardag. Det är så bra att min mysing och jag är lika på det viset att vi vill ut tidiga mornar, innan solen har värmt upp så mycket.


 

Vi fick så god mat hos min bror, tre rätters middag med en god frukttårta till kaffet.



Häromdagen då vi åkte till Farsta för att hälsa på min äldsta bror och  en mor och dotter ifrån Spanien, var det till och med varmt i tunnelbanan. Men min frustration försvann då jag fick veta av Malin att de hade haft 47 grader varmt där dom bor i Valencia, som ligger i östra Spanien. Hugaligen 47, det är mycket. Hon sa att det går inte att göra någonting, inte ens äta vill man. Jag har ju hört på nyheterna att det har varit extremt varmt i södra Europa denna sommar.


Malin som är ung, tycker att det är varmt, jag som är gammal, undrar om jag skulle klara den värmen. Gammal ja, läste nyligen nedanstående och kände inte igen mig, kanske därför att jag är född på 40-talet och inte 70.



70 talet: Längre hår
 Nu: Längtar efter hår.
 
70 talet: Ville ha en BMW
 Nu: Vill ha ett hyggligt BMI
 
70 talet: Slog runt i en hippiekula
 Nu: Behöver en ny höftkula

70 talet: Rolling Stones
 Nu: Njurstenar

 
70 talet: Klarade körkortstestet
 Nu: Klarar syntestet


 
70 talet: Krossa systemet!
Nu: Uppgraderar datasystemet
 
70 talet: Hårdrock
Nu: Hård mage
 
70 talet: Fri sex
Nu: Sexfritt
 
70 talet: Trimmade bilen
Nu: Får allt fler bilringar
 
 
70 talet: Sjöng protestvisor
Nu: Behöver tandproteser
 
70 talet: Vaken till 5
Nu: Vaknar 4
 
70 talet: Hängde på disco
Nu: Det mesta på kroppen hänger
 
70 talet: Kollade 'Den sista färden'
Nu: Ringer efter färdtjänst
 
70 talet: Rockband
Nu: Bråckband
 
70 talet: Solade naken
Nu: Ligger påklädd under parasollen
 
70 talet: Ute och röjde
Nu: Hemmorojder
 
70 talet: Rödstrumpor
Nu: Stödstrumpor
 
70 talet: Ville resa till alla jordens kontinenter
Nu: Vill ha hjälpmedel mot inkontinensen
 
70 talet: Fick recept på p-piller
Nu: Får recept på sömntabletter



Vill ha hyggligt BMI,  vaknar 4,  det mesta på kroppen hänger,  stödstrumpor, det är vad som stämmer in på mig.
 




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards