Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av wiolettan - 31 augusti 2015 08:47


Ännu en solig dag hos oss.


"Sol ute, sol inne, sol i hjärta sol i sinne", den strofen känner vi igen rätt så väl, skriven av Dahlquist, men fortsättningen är kanske inte lika bekant:

"Skall en kuplett gå i folket som smör, så skall man alltid besjunga vårt glada humör".


Så glatt kändes det i morse då vi steg upp, gick ut i friska luften, träffade flera som var ute bara för att hämta luft och få lite rörelse i kroppen, lite samtal med ett äldre par, hem igen till frukosten. Men, först skulle vi betala vår boendeparkering som hade gått ut, redan i fredags, men då gick det inte att betala, strul, kanske hos kommunens dator. Nu måste den betalas, vi vill ju inte ha böter, det har vi inte råd med.


Sagt och gjort. Mysingen satte sig vid datorn och jag började med frukosten. Jag fick inte upp brödpaketet och han kunde inte verifiera sin betalning. Kört igen och det glada humöret försvann.


Tänk egentligen så lite det behövs för att känsla av glädje och välbefinnande ska bytas emot irritation och frustration. Det borde inte vara så och ska inte vara så. Livet är ju fortfarande lika värdefullt, vi mår fortfarande lika bra, och solen, den lyser fortfarande.


 

Häromkvällen var det månen som lyste. Den här bilden är så konstigt ful på något sätt. Ser ni "ansiktet" eller vad det är, rätt så långt upp till höger? Och, ser ni att gatubelysningen och månen lyser på samma sätt?  Ansiktet, det är vattentornet.


 

Och idag lyser vår fina blomma röd och grann. Den har varit så snäll hela sommaren. Blommorna står visserligen inte så länge men det kommer hela tiden nya. Just nu är det två knoppar på gång.


Hoppas att vi alla får en bra dag. Nu ska vi ut och handla samt till biblioteket.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards