Alla inlägg den 6 september 2015

Av wiolettan - 6 september 2015 08:33


I morse då vi vaknade var det regn och åter regn. En blixt och två åskknallar och regn.


 

Det riktigt vräkte ner.


 


Vi tänkte, i detta väder är väl ingen ute, inte ens med hund och vi hade nästan rätt. Eftersom jag inte kan gå ut alla dagar så ville vi i alla fall passa på nu då flimret var puts väck. Men vad det vräkte ner, våra regnjackor räckte inte långt i den blötan.


Vid Sturegatan sa jag att jag ville gå över till andra sidan för att få lite skydd, hörde mysingen säga:
"Ja, jag går då inte över där". Men det gjorde jag. Jag lovar, det var flera decimeter vatten, vilket jag inte hade sett, så jag fick skorna fulla med vatten. Då vi kom hem var det bara att hänga upp alla kläder i badrummet, till tork.


Vi såg två cyklister och étt par som var ute med sina hundar och några ungdomar under ett jättestort paraply, annars var det ovanligt lugnt och stilla, inga fåglar som sjöng heller.


På tal om fåglar. För några veckor sedan då vi åkte tunnelbana var jag med om något märkligt. Vi skulle stiga på vid Farsta, tåget kom in och jag skyndade mig lite fort fram till nästa dörr och gick in. Fick ett slag över ansiktet, såg inte av vem eller vad eftersom jag troligen hade huvudet nerböjt. Det var en konstig känsla, overklig på något annorlunda sätt.


Jag tänkte, vad är det som händer? Mysingen kom några steg efter mig och jag frågade.


"Det var någon som slog mig, såg du, vem var det"?


"Ja visst", säger mysingen, "de brukar åka med tunnelbanan en stadion, stiga av vid Farsta och äta mat vid torget och sen hem igen".


"Varför skulle de slå mig, vilka var det"?


"Duvorna, så klart".


Jag hade inte sett någon duva men det hade mysingen, en duva som skyndsamt ville ut ur vagnen medan dörren var öppen, samtidigt som jag skyndsamt skulle in. Ena vingen hade kommit åt mitt ansikte.


Så paff och häpen jag blev och ville bara hem för att tvätta av mig. Vem vet var den fågeln hade varit?


Undrar om jag måste gå till optikern och undersöka mina ögon. Inte ser jag att vägen är fylld med vatten och inte ser jag en duva som kommer flygande rakt på mig.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards