Alla inlägg den 8 september 2015

Av wiolettan - 8 september 2015 13:59


Dagen efter, eller närmare sagt två dagar efter, det häftiga regnovädret.


 

Vi vandrade ut i morse men kom inte runt Råsta sjön på grund av allt vatten. Vi gick en bit så vi såg att det på många ställen hade det svämmat över sina breddar, rejält. Detta är den väg vi brukar gå, men nu var det svårt att ta sig över utan att bli blöt långt upp över skorna, så vi vände.



 

Här vid sidan om sjön brukar det vara torrt.  Nu hade det blivit en egen liten sjö.


 

Men svanfamiljen såg ut att njuta.


 

Vid Lötsjön var det också mer vatten än vanligt och ett litet vattenhjärta, nästan i alla fall, mitt ibland alla fina näckrosblad.


 

Detta är Råstasjön för några dagar sedan, innan det kom så mycket regn och innan kommunen hade jobbat hårt med att få bort allt skräp, alger och vad det nu kan vara.

 

Denna bild är tagen ungefär på samma ställe i fjol.


Idag har jag äntligen varit och klippt mig och är nöjd just nu, men vet av erfarenhet att i morgon då jag ska kamma till håret så blir det inte lika roligt.


Mysingen har pratat i radio och spelat skivor idag. Det var direktsänding vid 11-12 tiden ifrån Filadelfia kyrkan på Rörstrandsgatan. Rörstrandsradion, lokalt över Stockholm 95.3 där kan man lyssna på reprisen i kväll kl 21.00


Det tänker jag göra och jag vet en till som ockå vill lyssna på utsändningen.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards