Alla inlägg den 9 september 2015

Av wiolettan - 9 september 2015 13:36


Jodå, mysingens prat och skivspelningar på radion igår fick godkänt. Jag skulle inte klara av att prata så där i radion utan att komma av mig, tror jag.


Klippningen? Jo, den blev som jag trodde, bra igår sämre idag.


Men, nu en ny dag och den började vid 5-tiden i morse då jag steg upp och vi vandrade ut. Då var det plus sju grader men nu är det 17 grader varmt och solen skiner.


Sedan hem och åt frukost och iväg för att handla. Efter det var det dags att gå till vår körövning, eller sångövning för vi träffas några från SPF och sjunger och har det trevligt.


Det är lite vanskligt så här efter ett långt sommaruppehåll, då vi kommer tillsammans igen. Är alla här? Har någon slutat, kanske blivit sjuk eller avlidit. Ingen av oss är ju purunga precis så vad som helst kan ju hända. Så är det ju i en pensionärsförening och det är några som har försvunnit under årens gång.


 

Såg en rolig skylt vid Ursviksvägen, precis före nedfarten till Lötsjön. 30 km, ja det är ju inte så konstigt, men orden "Gäller även dig" med en rolig gubbe, var annorlunda.


 

Detta var ju också lite ovanligt. Jag står där bakom gränsen, men har inget med mig.


 

Detta mästerverk är lite speciellt. Visst är den söt?



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards