Alla inlägg den 19 september 2015

Av wiolettan - 19 september 2015 09:44


Lördag och en lite regntyngd sådan, fick några droppar på oss vid morgonpromenaden.


Idag gick vi en lagom runda, kanske en halv mil, men det var lite tungt. Ibland kommer jag på mig själv med att tänka framåt och förfasa mig över att kanske inte kunna gå ut och gå, hjärtat är ju inte bra. Snabbt som jag bara kan slår jag tillbaka dessa tankar och tackar istället Gud för att jag just denna dag kan komma ut. Det är ju verkligen något att vara tacksam över. Det känns mycket bättre att vara nöjd med det jag kan nu än att bekymra mig för att kanske bli sämre. "


"Gör dig inga bekymmer för morgondagen, var dag har nog av sin egen plåga".


"Oro är den ränta man får betala för morgondagens bekymmer".


 

Gick förbi denna moderna papperskorg, senaste nytt, sköter sig själv.


 

Eller hur? Se bara vad den kan göra.  Kommunen har satt upp några av dessa nymodigheter här i Sundbyberg.


 

Gick förbi denna bänk, grå och trist.


 

Men titta här. Kanske blev den för knallgrön?


 

Några svanar simmade lugnt vid näckrosorna i Lötsjön, med sina ungar.


Tar lite ledigt ifrån bloggen. Ska "hem" och stänga av el och vatten för vintern. "För vintern". Ingen fara, den har inte kommit än och det dröjer ett bra tag till och sedan är det snart vår och sommar igen. Eller hur? Så fort som tiden går, nu för tiden.


Trevlig helg och sköt om er. Saknar er redan.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards