Direktlänk till inlägg 3 oktober 2015

Bilder ifrån Trehörningsjö resan.

Av wiolettan - 3 oktober 2015 08:56


Är tillbaka ifrån vår resa till mina barndomstrakter.


 

Det är verkligen skönt med den Ångermanländska luften, ren och klar, i alla fall i skogarna som jag kommer ifrån. Det har ju blivit lite mer höst där så det var dags att stänga av vatten och el för vintern. Vi beräknar inte att vara där vintertid, fast det skulle gå om vi så skulle önska.


 

På resan upp stannade vi till vid en vacker sjö och åt av våra medhavda smörgåsar. Det känns bra att sträcka ut benen och röra på sig efter några timmars körning.


 

Från inlandsisens arbete, några verkligen maffiga stenar.


 

Höga kusten bron har förkortat vår resa "hem" med några mil och det har även Sundsvallsbron gjort.


 

Här sitter min man och min äldsta bror och vilar efter att vi hade varit uppe i skogen och plockat blåbär. Det är branta backar upp till berget och min bror är i alla fall 88 ½ år. Strongt gjort av honom.


 

Lingon fanns precis vid husknuten.


  

Liksom detta fina rönnbärsträd.

 

Här har jag tagit en bild, rakt över sjön och försökt att zooma in vår lilla stuga. Lite syns det av ett plåttak.


 

Här syns stugan lite bättre, den i mitten. Till höger mitt föräldrahem, i mitten bagarstugan, som vi har som sommarställe och till vänster, stugan där min farmor bodde på äldre da´r.


 

En kvällsbild.


 

En morgonbild. Mysingen och jag försöker att ta våra morgonpromenader även då vi är  däruppe. Den här morgonen var det rejält med dimma och solen började att vakna. I verkligheten var det mycket vackert.


 

Min näst äldsta bror visar stolt upp sin nyinköpta bil. Han och hans fru hade vunnit på Postkodsmiljonären och då slog de till och skaffade en ny bil. Fast för säkerhetsskull tog han samma märke som han hade haft förut. Som 80-åring kanske det inte är så lätt att lära sig en ny modell.


 

Vackra blomster växte vid husknuten.


 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

3 oktober 2015 10:42


Vilket helt underbart ställe, jag skulle stormtrivas där och aldrig lämna..... Stor kram fina Wiolettan ♥

http://egopyret.blogspot.com/e

 
MartinaOlsson

MartinaOlsson

3 oktober 2015 11:53

hej! allt bra? :)

http://martinaolsson.myshowroom.se

 
Znogge

Znogge

3 oktober 2015 12:33

Vilka härliga bilder från er resa! Nu önskar jag dig en fin fortsättning på helgen.

Kram <3

http://znogge.wordpress.com

 
Bengt

Bengt

3 oktober 2015 13:46

Det var länge sen du skrev. Jag har väntat på det!
Du skriver inte så mycket. men det behövs ju inte det räcker med att få njuta av dina vackra och talande bilder.
Ha en fin helg och kram på dig! Så kan vi ses på måndag igen!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

3 oktober 2015 18:45

Så vackert er stuga ligger!
Höga Kusten är verkligen hur fint som helst.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Geddfish

Geddfish

4 oktober 2015 19:46

En vacker plätt på jorden! Riktigt smultronställe.
Söndagskram, Gerd <3

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards