Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av wiolettan - 6 oktober 2015 08:30


Som ni som läser min blogg kanske vet, så älskar jag också barnhistorier, ja historier över huvudet taget. Men ungar, de är så underbara i sina kommentarer. Nu var det länge sedan jag delgav er några av mina guldkorn, men här kommer tre stycken på raken.


Lyssna på denna:

Den lilla flickan till sin mamma då de möter en nyklippt pudel:
"Nu är det väl sommar i alla fall, mamma, när vovven har tagit av sig ytterbyxorna"?


Eller denna:
Lilla Malin har just lärt sig bönen "Fader vår". När hon kommer till "vårt dagliga bröd giv oss i dag" utbrister hon:

"Mamma, kan jag inte få be om ett paket knäckebröd, så slipper jag tjata om bröd varenda dag"?


En tredje:

I skolan gissade man gåtor.

"Vem är det som har en kam men aldrig kammar sig"? frågade fröken.

"Det är jag", svarade lille Hans.



Idag blir det motion. Vi har tvättstugan, ska handla lite och jag ska ner till vårdcentralen och kolla PK värdet. Jag tror att det är en sak till som vi har bokat men kommer inte på det. Mysingen är fortfarande lite snuvig, men det går till bättring med stormsteg. Han hostar och snörvlar men ingen feber.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards