Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av wiolettan - 18 oktober 2015 09:08


Nu har jag hittat något nytt igen, som kommunen har satt upp. Panta mera, står det.


 

En så´n här har jag aldrig sett förut, men nu fanns den bredvid en soptunna på en av våra gångvägar. Här i Sundbyberg har vi många gång- och motionsslingor vi kan vandra på. Kommunen har ordnat det bra för oss gående.


 

Även för cyklisterna. Nu i sommar har det satts upp avståndsmärken lite överallt där cykelvägar korsar varandra så att cyklisterna kan se hur långt det är till olika platser. Vi har knappt en mil till huvudstaden, cykelvägen och 3,5 km till närmsta stad.


Jag älskar att kunna vandra ut på morgonen, tidigt. Två morgnar denna vecka har jag haft flimret och då blir jag lite ledsen.


 

I morse vandrade vi ut då det var mörkt och dimman låg över vattnet. Dessa flyttfåglar ligger här och väntar att dimman ska lätta så att de kan flyga. Nej, jag skojar bara. De har nyligen vaknat och håller på med morgonbestyren, flyga kan de göra fast det är lite dimma. Det ställs inga turer in, kanske, som de gör på Arlanda.


Då vi närmade oss hemmet så började solen komma upp.


Vet ni att solens strålar inte är farliga om skuggan är längre än kroppen. Förstår ni vad jag menar? Det ska ju inte vara bra att vistas för länge ute i solen, men mellan 11-14 på da´n är det mindre farligt. Och, en regel är också detta med skuggan som bildas. Ju längre skugga, desto ofarligare är solens strålar för att bränna sig.


 

Här ser ni våra långa skuggor. Riskfritt.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards