Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Nya möjligheter.

Av wiolettan - 21 oktober 2015 08:38


Härligt, idag är det som det ska igen och vi kunde ta vår promenad, är så glad över det.


Otrolig skillnad, jobbigt att bli så däckad i nästan två nätter och en dag. Så länge höll mitt hjärta på denna gång att bråka och orken blir då minimal.


Ni som känner mig vet att jag har så svårt för detta med läkare och sjukhus och drar mig i det längsta, ja längre än då, innan jag vågar göra något. Nu har jag i alla fall tagit mod till mig och ringt och fått en tid till min hjärtläkare, så på fredag blir det provtagning och i början av november ska jag besöka doktorn. Då ska han kolla min pacemaker och ultraljud på hjärtat så får vi se om det har blivit någon förändring.


Nyss var det söndag och nu är det onsdag, jag kan inte göra så mycket åt det mer än glädja mig över den dag som i dag är.


 

Såg en märklig tingest på vårt balkongräcke. Det är väl ingen humla, så där smal, det är väl ingen geting med så långa ben, det är väl ingen fluga med en så´n stor kropp? Och, vad gör den ute denna tid på året, vad det nu är?


Jag ropade på min man, men han visste inte heller så då tog jag en bild av den, men den blev inte bra den heller.



Vi ska iväg till sångövning, det ska bli trevligt. Ska vandra iväg lite tidigare, innan det börjar för att min man sk greja och dona med datorer som inte fungerar som de ska. Tittar in till er i eftermiddag, förhoppningsvis.


 




 
 
Geddfish

Geddfish

21 oktober 2015 10:46

Man ska väl alltid ta blott en dag, ett ögonblick i sänder, även om vi många gånger har brått.
Bra att du tar prover och kollar upp dina besvär ♥
Krya på dig kramar ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Bengt

Bengt

21 oktober 2015 12:36

Uppfinningen med pacemakern var ju väldigt bra och den har ju blivit bättre och bättre. Men har du inte en läkare som kallar dig med jämna mellanrum?
Försökte förstora upp bilden, men det blev inte bättre. Men är det inte en liten geting ändå?
Kram och ha det bra!




















http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Comsi Comsa

21 oktober 2015 12:40


Jag har också sett insekter som jag inte känner igen, vad är de för några undrar jag fortfarande? Så bra att du fått tid så du får kollat din pacemaker. Jag är likadan med läkare, är nog rädd för att verka sjåpig...

Solig kram till dig fina du ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

21 oktober 2015 15:26

Jag blir ledsen av att läsa att ditt hjärta bråkar med dig och glad av att du njuter av att kunna gå ut igen. Sedan känner jag igen mig själv, med att undvika att ta kontakt med vården. När det gäller andra som jag bryr mig om gäller inte de reglerna. :) Då vill jag att de ska söka hjälp. Bra att du var en duktig tjej och skönt att läsa att de tog dig på allvar och att du fick tid för provtagning så snabbt. Jag visste inte att du har en pacemaker. Då tycker jag du ska bli kallad kontinuerligt minst en gång om året och helst ha samma person du kan nå när du har dina dåliga stunder. Hoppas det dröjer länge till nästa gång hjärtat busar med dig. Kram Bosse

 
Eva

Eva

21 oktober 2015 16:54

Snäckan, bra att du kollar upp det så det kan slåå länge till ;) skönt med promis ja ibland kan man hitta insekter på mest konstiga tider på året :) ja vården är inte heller roligt att både vänta o få rätt vård alltid stor kram vännen

http://evasblogg.blogg.se

 
Znogge

Znogge

21 oktober 2015 17:08

Så skönt att du känner dig bättre i dag men självklart ska du kolla upp det. Tycker att du borde bli kallad till regelbundna kontroller...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

21 oktober 2015 17:25

Vilken tur att du har en läkare att vända dig till i alla fall. Jag ringde till min när jag tyckte att det var jobbigt med allt flimmer och fick bara till svar att jag var utredd och medicinerad och ville jag gå vidare fick jag gå via vårdcentralen. Man blir lessen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Annika

Annika

21 oktober 2015 18:39

Vilket finfrämmande ni fick där på balkongen, synd bara att han inte presenterade sig. BRA at du ringde läkaren.
Hoppas att du fortsätter och mår bra nu så ni kan ta era promenader.
Kramen

http://badtant.bloggo. nu

 
Eva

Eva

22 oktober 2015 10:21

Hej på dig ...hoppas allt är bra o du får en fin dag här är det regn o grått :) ha det gott kramen

http://evasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards