Alla inlägg den 24 oktober 2015

Av wiolettan - 24 oktober 2015 09:01


Skönt, i morse kunde vi vandra ut igen, vi är så tacksamma.


 

Det var mörkt och någon hade tappat sin fina mössa. Jag tycker att det som ser ut som en katt men min mysing säger att det är en kanin.



 

Sjöfåglarna var vakna.



 

Blir det så här då ni blir stuckna i armen? Ändå hade jag bara 2,0 i PK värde för 4 dagar sedan. Men den här bilden är ifrån igår då jag var tvungen att lämna några rör blod för analys.



Känner mig lite splittrad men det har sina orsaker.


Det som jag mest vill idag är att gratulera min näst yngsta syster som fyller 72 år idag. Ett stort GRATTIS till en fin och mysig tjej.


 

Här är en bild av henne då hon var hos mig då hon fyllde 70, för två år sedan, tiden går. Min äldsta bror är det som står bredvid, vi var ute och "gjorde" stan. Här var han 86 år men pigg.

 

Här en bild ifrån i somras då vi spelade kubb. Härlig stil hon har. Två av mina andra syskon syns i bakgrunden. Vi är och framför allt varit, mycket för lek, spel, sång och musik i vår familj. Det återupplevde vi mycket av vid vår syskonträff i juli i år.




 

En bild av hela min härliga familj som det såg ut någon gång på 50-talet, tror det var 1951 eller -52. Jag och min två år yngre syster syns längst fram i blommiga klänningar och flätor hade vi också. Nu är vi 8 syskon kvar i livet.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards