Direktlänk till inlägg 24 oktober 2015

GRATTIS!

Av wiolettan - 24 oktober 2015 09:01


Skönt, i morse kunde vi vandra ut igen, vi är så tacksamma.


 

Det var mörkt och någon hade tappat sin fina mössa. Jag tycker att det som ser ut som en katt men min mysing säger att det är en kanin.



 

Sjöfåglarna var vakna.



 

Blir det så här då ni blir stuckna i armen? Ändå hade jag bara 2,0 i PK värde för 4 dagar sedan. Men den här bilden är ifrån igår då jag var tvungen att lämna några rör blod för analys.



Känner mig lite splittrad men det har sina orsaker.


Det som jag mest vill idag är att gratulera min näst yngsta syster som fyller 72 år idag. Ett stort GRATTIS till en fin och mysig tjej.


 

Här är en bild av henne då hon var hos mig då hon fyllde 70, för två år sedan, tiden går. Min äldsta bror är det som står bredvid, vi var ute och "gjorde" stan. Här var han 86 år men pigg.

 

Här en bild ifrån i somras då vi spelade kubb. Härlig stil hon har. Två av mina andra syskon syns i bakgrunden. Vi är och framför allt varit, mycket för lek, spel, sång och musik i vår familj. Det återupplevde vi mycket av vid vår syskonträff i juli i år.




 

En bild av hela min härliga familj som det såg ut någon gång på 50-talet, tror det var 1951 eller -52. Jag och min två år yngre syster syns längst fram i blommiga klänningar och flätor hade vi också. Nu är vi 8 syskon kvar i livet.



 
 
Eva

Eva

24 oktober 2015 10:01

Men oj va fin syster o ser yngre ut :) hi hi jag trodde det var din fina mössa söt är den du är för go du :) önskar dig allt gott i dag kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Znogge

Znogge

24 oktober 2015 10:16

Grattis till syster din på hennes dag :D

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

24 oktober 2015 10:46

Grattis till din syster och att ni har så stor härlig familj!
Goaste dig.
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

24 oktober 2015 11:06

Grattis till din fina syster på hennes dag.
Vet du....jag tycker öronen på mössan ser ut som en kanins, och ansiktet ser ut som en katt hihi.

Fin gammal bild. Det är roligt att titta på gamla kort tycker jag.

Ha nu det gott med din mysing. Det är lördag och en mysig sådan önskas till dig/er.

Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 oktober 2015 12:03

Jag tror ni båda kan ha rätt. Det ser ut både som en katt och kanin. Ibland syns det rejält när jag lämnat många prover. Det kan även bli blåmärken och göra ont några dagar. Oftast är det tvärtom. jag kan ta väck "lapparna" när jag kommit hem och det syns bara en prick. Hoppas nu du får en riktig trevlig och kunnig doktor vid besöket i början av nästa månad. Din syster ser ungdomlig och sportig ut. Jag tror att jag kunnat smälta in bra i er syskongrupp. (grundat på intressen/aktiviteter). Jag förstår att du helst velat ge henne en fysisk kram idag. Nu ropar Solveig att maten är klar. Bäst att lyda. Kram Bosse. Ps. Den där boken på bilden känns bekant på något vis.

 
Lena i Wales

Lena i Wales

24 oktober 2015 13:34

Har inte hört av mej på länge men har haft dålig tllgång till internet och jobbat väldigt mycket här i Spanien.
Grattis till din syster!
Allti så härligt när du med sådan värme skriver om din stora syskonskara! Jag är ju enda barnet.
Ha det riktigt bra!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

24 oktober 2015 19:15

Så härligt med en så stor familj! Grattis till din syster!
Jag brukar inte blöda alls efter blodprovstagning. Nu behöver jag bara lämna en gång varje halvår eftersom jag inte äter waran längre.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

24 oktober 2015 19:19

Hej
Katt eller kanin? Hm, det kan faktiskt vara vad som helst :)
Sådär ser jag inte ut efter blodprov, den där sköterskan var nog inte bra på att sticka. Och en sak till, tack för att du visar det gamla foto och väckte min lust att öppna gamla album.
Ha en skön kväll

http://www.steeperz.com

 
Gunnel

Gunnel

25 oktober 2015 10:20

Jag såg lite suddigt när jag tittade på din första bild och fick först för mig att det var en fladdermus och trodde du träffat på en sån i mörkret. Ser nu att det är ett gulligt djur...katt eller kanin. Måste vara undrebart med så många syskon som kan träffas och ha kul. Ha en trevlig söndag.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
gun

gun

25 oktober 2015 19:59

Härlig syster du verkar ha och grattis till henne.
Men oj så du ser ut efter provtagningen... så brukar inte
jag se ut när de sticker mig. På tal om det är det dags för mig att ta nya prover igen:). Något jag gärna vill glömma för jag gillar inte att bli stucken.
Fina bilder som du har tagit efter er promenad.
Önskar dig en fin vecka med många sköna promenader.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 oktober 2015 22:49

Först & främst, varmt Grattis till din syster!! hipp hipp huraaaa!! :) :)

Skrollade tillbaks & såg det du skrev om humor & att vara ung i sinnet, ja det "syndromet" har vi åxå så det räcker & blir över he he ;) det gör vardagen så mycket roligare! att få skratta & toka sej hi hi :))

Varm kram till er *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

25 oktober 2015 23:41

Förlåt hinner bara visa att jag hälsat på dig i kväll!
Stressad inför morgondagen! Kramis!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards