Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Blandade tankar och bilder.

Av wiolettan - 28 oktober 2015 16:21


Förra veckan åkte vi till Jysk för jag ville ha lite nytt i vårt badrum. Vi kom hem med en duschpall, nya blåa handdukar plus några små, typ gästhanddukar, två badrumsmattor, 2 soffkuddar och en pläd till soffan, bland annat.


I förrgår upptäckte jag att draperiet var för litet och mysingen upptäckte att de hade tagit 44:- för mycket för duschpallen.


 

  

Så vi åkte tillbaka och fick byta plus pengar tillbaka. Det tycker jag är en bra affär. Det finns så mycket att titta på i en sådan affär för de verkar ha det mesta av både små och stora saker till hemmet. Då jag gick där och tittade kom jag plötsligt ihåg vad som hände förra gången vi var där och jag gick och virrade, stirrade tydligen virrigt också för en försäljare kommer fram och frågar om jag söker efter något.


"Ja, min man svarar jag", för han hade försvunnit någonstans.


"Jaha, men honom såg jag nyss, ja titta där är han", sa försäljaren. Förstår inte än i dag hur han kunde veta vem som var just min man.


 

Två sådana kuddar blev det.


 

Plus den här söta. Har svårt att motstå om det finns kattmotiv på något.


 

Här har jag hittat en mängd hjärtan,  jag brukar ju bli glad om jag hittar ett. Detta är en servett ifall det inte syns.


I morse var det minus tre grader men det var ändå skönt att komma ut. Igår, tror jag det var, kom jag inte ut på hela dagen, förmaksflimret igen, men mysingen gick iväg ensam på morgonrundan och kom hem och tyckte att det hade varit så tråkigt utan mig, det gläder mig. Jag vill ju behövas.


Han sa att det var en man som vi brukar se nästan varje runda och vi brukar bara säga God morgon och hälsa, vi har aldrig pratat med honom. Den mannen frågade mysingen:

"Var har du din fru idag då"?  Tänka sig, en till som saknade mig.


Idag har vi varit och övat i vår sånggrupp. Mycket av det vi sjöng lät inget vidare, tycker i alla fall jag, hoppas att vi tränar så mycket att det låter bättre då vi ska uppträda. Många jul -och adventsånger övade vi på så nu känns det som om julen står för dörren.





 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

28 oktober 2015 19:14


Skrattade gott åt dina slutrader: vi sjöng men det lät inget vidare. Hi hi... fina köp, kram ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
gun

gun

28 oktober 2015 20:06

Även vi övar för Lucian... Barnen är grymt duktiga på sångerna så nu lägger vi på verser vart efter de lärt sig.
Fina saker som ni köpte på Jysk. Man hittar alltid något där:).
Hoppas du slipper ditt flimmer så du kan gå ut på dina promenader.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

28 oktober 2015 21:00

Jag hittade min badkarsmatta på Jysk. Har köpt en del där under årens lopp.
Gulligt med kattmotiv.
Min kör övar på Gospelcafé och det är inga julsånger än, men det kommer. I sinom tid.
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Gunnel

Gunnel

29 oktober 2015 07:32

Jag var på Jysk igår och visst hittar man mycket användbart där. Alltid roligt att känna sig behövd och saknad. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Eva

Eva

29 oktober 2015 09:53

Ja du jag kollar alltid kvitto på plats det har jag lärt mig, bra att det löste sig, och fint fick ni oxå blått är flott :) jysk är en rolig affär med fina saker :) jag älskar oxå hjärtan :) ha en fin dag kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

29 oktober 2015 14:18

Det var väl skönt att försäljaren hade koll på din borttappade make!
Lycka till med körövningarna. Det kommer säkert att låta hur bra som helst till advent.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
TantGlad

TantGlad

30 oktober 2015 00:12

Jysk har mycket fint dom. En liten bortglömd affär tycker jag. Dom har ju smått som stort som sagt.
Haha.....Lite kul det där med gubben din. Klart dom ser att mysingen tillhör dig. Du är nog lika go du med som din Man mysingen. Det syns ni hör i hop liksom.
Jag tror.....att ni kommer att låta "så mycket bättre" till jul. Sjung sjung bara.

Nu önskar jag dig en fin helg....Men först en..
Natti kram till Goa dig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

30 oktober 2015 08:36

God morgon!
På jysk fyndade jag också häromdagen, påslakan, underlakan, mattor filtar.
Finns mycket där och till helt okej priser.
Vilka söta katter.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
eva

eva

30 oktober 2015 09:22

Tittar in & önskar dig/er en mysig helg kram

http://evasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards