Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Tre glada överraskningar, eller fyra.

Av wiolettan - 11 november 2015 10:28


Överraskning 1.


Igår då jag var till Vårdcentralen för att kolla PK-värdet så möttes jag av en glad överraskning. Det var inte fullt i väntrummet och det var bara 3 " Waranpatienter" före mig. Så nu ska jag kolla om den tiden är bra för att slippa sitta och vänta eller om det var en tillfällighet.


Överraskning 2.


Då jag kom in i undersökningsrummet möttes jag av en glad tjej som tog i hand och sa:

"Hej! Välkommen, jag heter /vi kan kalla henne för Malin/ jag är student och ny här håller på att lära mig".


Förut har jag på min höjd mötts av ett "hej" och för det mesta är de tysta och jobbar.


Men Malin hon pratade på och frågade om det var OK att hon stack mig, jag var i så fall den andra som hon hade testat på.


"Ja, inte gör det mig något", sa jag och drog till med, för att skoja lite,  "bara du inte gör illa mig så".


Hon blev alldeles förskräckt, "nej jag lovar det ska inte göra ont". Hon har en hel del att lära sig, det märkte jag, men får de inte chansen att träna och öva så kan de ju aldrig bli duktiga sjuksköterskor. Då jag var färdig fick hon plåstra om sticksåret flera gånger för det rann rätt så friskt. Men i stort sett, en trevlig och annorlunda upplevelse.


Överraskning 3.


Varken mysingen eller jag kände för att laga mat och det var strax lunchdax så vi gick in på Bällstabro där de brukar ha god mat och mycket med mat och köpte med oss var sin låda hem. Upptäckte att det räckte till två gånger så vi har till en lunch till. Kostade cirka 75:-, billigt.


Då vi var på väg ut kom det några unga män och skulle gå in för att äta. De var klädd i arbetarkläder som så många andra av gästerna den tiden på dagen. 

"Hej och välkommen ut", sa den ene och höll upp dörren.


Jag som tycker att jag brukar vara osynlig då jag är ute på sta´n. Men inte denna dag.


Har tänkt på att det nu är länge sedan jag såg något hjärta ute i naturen, så där helt appropå bara.

 

Men titta här. Är det inte ett hjärta på trottoaren? Bildats av vad, nja det vet jag inte.



 
 
znogge

znogge

11 november 2015 11:38

Glada överraskningar kan man inte få för många av. Just på en vårdcentral kostar det så lite med en smula vänlighet men det betyder så mycket för patienterna!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

11 november 2015 11:42

Så härligt med trevligt bemötande och att bli sedd, det behöver vi alla!
Det är klart att du ser hjärtan, har var ju ett fint ♥
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Gunnel

Gunnel

11 november 2015 12:03

Jag har samma erfarenhet som su att de som håller på att utbilda sig är mycket vänligare och ger sig tid. Blir det slentrian sen, tro? Så glad man blir åt att hitta ett hjärta i naturen. Det passade bra när du nu mötte så ånga trevliga personer. Ha det gott.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Comsi Comsac

Comsi Comsac

11 november 2015 12:30


Små saker som man blir glad av.... :D
Stor solig kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

11 november 2015 14:15

Glada överraskning brukar göra dagen/ dagarna ännu mera glädjefulla =)
Alla dina hjärtan som du råkar och har råkat på genom åren är nog ett budskap om kärlek som du och din make fått till er =) Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Anna

Anna

11 november 2015 14:38

Underbara överraskningar! Ett litet hej & trevligt bemötande gör så mycket! Kram❤️

http://https://utbrandvagentillbaka.wordpress.com

 
Kristina

Kristina

11 november 2015 15:55

Härliga överraskningar :) Fick mig att dra på smilbanden också.

http://kristinaskafferep.wordpress.com

 
Eva

Eva

11 november 2015 17:07

ja du ibland är folk på gott humör :) så lite som gör andra glada o helt gratis dessutom :) ja ett hjärta mm fint hoppas ni får en skön kväll kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

11 november 2015 19:11

Det är trevligt och upplyftande med trevliga överraskningar. Vänta lite. Ser inte det hjärtat ut som någon spillt någon vätska. Kan det möjligtvis vara en kopp örtte? ;) Kram från retliga Bosse

 
TantGlad

TantGlad

11 november 2015 19:26

Då härligt med glada spontana och pratglada människor. Man blir Värkligen "GLAD" av såna personer.
Det brukar ju inte vara allt för muntert, då man besöker sjukvården.
Du hittar då fina "hjärtan" överallt . Men det är nog meningen det, tror jag. Gullig som du är.


H-J-Ä-R-T-L-I-G. ....KRAM till dig/er❤

http://tantglad.bloggo.nu

 
gun

gun

11 november 2015 20:19

Vad kul med lite glada överraskningar... det kan vi aldrig få
för mycket av.
Trevlig när dörren håll upp och man hör en trevlig kommentar.
Hjärta igen?!? Du hittar då hjärtan:).
Du får ha en trevlig kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards