Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Ledsen.

Av wiolettan - 2 december 2015 08:56



Jag blir så ledsen över en del personer som jag inte begriper mig på.


Vi har satt lykta och ljus vid min förra mans grav och har gjort det varje år sedan han avled.


Häromdagen var en väninna till mig på urnsättning vid kyrkogården och åke då till graven och såg att någon hade tagit det elektriska ljus som skulle brinna över jul och nyår. Vi brukar ibland sätta dit elljus, för att det är ju en lång väg att åka.


Hur är en sådan person funtad? Förstår inte. Det sårar mig djupt inne i hjärteroten.


 

Här en del av de blommor min förra man fick på sin 75-års dag, fem månader innan han avled.



Idag har vi tvättstugan, tar det pö om pö, inget jäkt, ingen stress.



 
 
Comsi Comsac

Comsi Comsac

2 december 2015 09:38




Så himla trist, ingenting är heligt för några...

Mycket vackra blommor.

Stor kram på dig Wiolettan ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

2 december 2015 09:43

Åh, så elaka personer, som stjäl vid gravarna, de har ingen skam i kroppen, fyy så ledsamt.
Åh, vilken fin blomsterprakt!
Varm kram, fina Wiolettan <3

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

2 december 2015 12:42

Men usch vad tråkigt! Det är så gement att stjäla från en grav. Kan inte fatta vem som kan göra något så lågt. Jag förstår verkligen att du blir ledsen. En gång var det en person som stal ett stenhjärta som jag lagt på pappas grav. Jag lade dit ett nytt, och det blev också stulet. Stor tröstkram! <3 <3 <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

2 december 2015 17:36

Vissa saker är helt enkelt bara heliga och dit hör blommor och annat som sätts vid en grav. Hur kan vissa människor bara bete sig såsom de gör...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Anneli

Anneli

2 december 2015 18:07

Oj få tjusiga blommor. Jag förstår inte heller hur man kan stjäla från andra o allra helst inne på en kyrkogård. Jag ryser bara jag tänker på det. Om jag skulle stjäla eller göra nåt dumt på en kyrkogård så hade jag säkert fått ett träd i huvet som straff...
Ha en mysig kväll kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

2 december 2015 19:21

Fy vad tråkigt. Undrar just om de kan sova gott på natten. Hoppas att det gick bra med stöket i tvättstugan.
Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

2 december 2015 21:19

Usch så Elakt !! Hur är dessa funtade kan man ju undra.
Förstår du är ledsen. Det skulle jag åxo bli. Både ledsen och förbannad, för det finns ingen respekt hos vissa människor som gör nåt sånt här.

Så många fina buketter.

En varm tröstkram till dig vännen.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Gunnel

Gunnel

3 december 2015 08:39

Det verkar som om en del inte har respekt för någonting. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

3 december 2015 14:56

Det är så tråkigt när sånt här händer. Att stjäla från en grav är väl det simplaste man kan göra. Jag fattar inte hur de är funtade som gör så.
Det var väldigt fina blommor din förre man fick på sin 75årsdag.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
gun

gun

3 december 2015 18:48

Det finns ingen respekt längre och det känns så tråkigt. Förstår inte hur de tänker!!
Fina blommor som din förra man fick på födelsedagen.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

4 december 2015 08:59

Så trist att det alltid kommer finnas de som har svårt att se skillnad på ditt och mitt. Och att dessutom göra det ifrån en grav, saknar ord.

Så många, underbara blommor han blev uppvaktad med! Kan tro att han mådde som en prins, på hans stora dag!

En varm kram till dig!

http://utbrandvagentillbaka.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards