Alla inlägg den 6 december 2015

Av wiolettan - 6 december 2015 08:52


Redan!


Otroligt så fort dagarna går. I år har november gått ovanligt fort och även december börjar i en rasande fart. Det som finns på vår agenda för denna månad tror jag blir lite tufft, men det är nog bara en känsla som jag har eftersom vi ännu inte har gjort något vad gällande julpynt.


Jo adventsljusstakarna i fönstren har kommit upp.


 

Och även de som vi tänder vid köksbordet.


 

Vardagsrummet.



Vi tänder ett ljus i advent,

det värmer den som frusen är.

Vi tänder ett ljus i advent,

det sprider ljus i vårt mörker här.

Och alla som är rädda och fryser på vår jord,

dom borde få sitta vid vårt bord

när vi tänder ett ljus i advent,

när vi tänder ett ljus i advent.


Den sjöng vi trestämmigt i vår SPF kör på en träff för flera år sedan.


Trevlig  2:a Advent önskar jag mina bloggläsare.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards