Direktlänk till inlägg 9 december 2015

Mitt i veckan.

Av wiolettan - 9 december 2015 07:36


God Morgon lillördag och alla bloggvänner.


Idag känns det som dagen efter. Ändå gjorde jag inget speciellt igår. Jo., visst det gjorde jag det. Vi hade månadsmöte på pensionärsföreningen SPF och vi i vår sånggrupp skulle vara Lucior och sjunga, utom mysingen då förstås som var stjärngosse.


Jag visste inte in i det sista om jag skulle gå med, men se´n tänkte jag att det kanske är bättre att jag försöker så kan jag ju sitta som publik om det kniper. Visst knep det och jag tycker att det lät illa om jag ska vara snäll. Alla vi är ju mellan 74-86 år så det är inte så lätt och nu hade många av oss varit förkylda eller haft influensan. Det var ingen fart och kläm, försiktiga pep vi fram våra inövade sånger. Ja jag säger då det. Applåder fick vi, men det var nog mest av medlidande.


Vi fick kaffe och lussebullar, det var gott och efteråt var det lotteridragning. Mysingen och jag hade köpt 6 lotter och vann på 2. Det var skänkta saker och en del hemgjorda, som dukar, mattor och pannlappar.


 

Vi vann dessa fina julkort som en duktig dam i SPF har gjort.


 

Plus dessa lite säregna ljusstakar, eller vad jag ska kalla dom.


Snart frukost. Jag ska till tandläkaren i dag på förmiddagen. Hoppas att det går bra och att jag inte har några hål.


Hoppas att vi alla får en finfin mittiveckandag.





 
 
Piedra

Piedra

9 december 2015 09:15

Nej, det går ju inte att sjunga om man är rosslig i halsen. Kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Comsi Comsac

Comsi Comsac

9 december 2015 09:16


Hi hi hi, inte var det av medlidande som ni fick applåder. :))
Lycka till hos tandläkaren och bit nu inte av några fingrar. ☺

Kram på dig ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
znogge

znogge

9 december 2015 09:44

Grattis till vinsterna. Ljuslyktorna kan säkert komma till användning även om de kanske inte är så juliga.

Stort lycka till hos tandläkaren i dag.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

9 december 2015 10:31

Det lät säkert riktigt bra! Jag tror att du är för självkritisk wiolettan!
Hoppas att det går bra hos tandläkaren idag. Min hygenist ringde häromdagen och ville att jag skulle komma in till Visby, eftersom hon fått ett sent återbud, men jag lyckades skjuta upp det tills i januari.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

9 december 2015 16:40

Hej fina du! Tack för dina omtänksamma rader hos mig.
Hoppas det gått bra hos tandläkaren.
Och ps. Jag är övertygad om att det var vackert när ni sjöng.ds
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

9 december 2015 21:35

Gick det bra hos tandläkaren ?
Det var roligt att du kom iväg i alla fall sen om det inte lät 100, vad spelar det för roll =) Huvudsaken är att man har roligt.
Var rädd om dig. God natt kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

10 december 2015 09:35

Ofta är det nog så att man är lite för självkritisk. Jag var hos tandläkaren igår och det var ok. Skönt! Nu är jag ledig ett tag. Vilken tur ni hade på lotteriet. Ha det gott.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 december 2015 10:37

Jag tror också att det lät bra och uppskattades. Det är aldrig kul att gå till tandläkaren. Det kan göra ont både i munnen och i börsen. Kram Bosse stjärngosse en gång i tiden.

 
Bling

Bling

10 december 2015 15:43

Finns säkert många yngre som inte hade orkat sjunga alls,så det är bra gjort tycker jag. Grattis !! Fina kort och lyktor.Hoppas turen var med hos tandläkaren också.
Kram <3

http://ting-bling.blogspot.se

 
gun

gun

10 december 2015 19:13

Tror nog att det lät bättre än vad du tror.
Vad kul med vinster... Grattis!!
Hoppas det gick bra hos tandläkaren.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards