Direktlänk till inlägg 12 december 2015

Morgonblandning.

Av wiolettan - 12 december 2015 08:56


I morse tog vi en 50-minuters runda. Det kändes bra att åter kunna gå ut och vandra, som förr, nja kanske inte riktigt som förr, men det går framåt.


Jag tänkte på en sång, då jag vandrade vägen fram, en sång som Huskören brukar sjunga. Hoppas att de sjunger den i morgon på förmiddagsgudstjänsten. Kanske kan jag gå med, det var många veckor sedan som jag var till en kyrka, känns ovanligt.



Tänk vá skönt att bara finnas till

 vara fri och göra allt det som man vill.

 Bara gå sakta fram under sol på en strand,

 höra vinden stilla viska fram Ditt namn. 

 Jag kan inte sluta tänka på,

allt Du ger mig, sommarsol och himmel blå.

Jag hör sång och jag ser hur man skrattar och ler

och man talar om det sköna som Du ger.


Jag sitter högt på ett berg och tittar ut över jorden,

jag ser skogar, jag ser ängar, jag ser hav.

Jag ser människor små, och jag börjar att förstå.

Vi behöver alla Gud och särskilt jag.


Många vet ej om din existens,

men jag tycker att den både syns och känns,

då jag ser allt du gjort både litet och stort,

blir jag tacksam att du tänker just på mig.

Tänk om alla visste vad jag vet,

och det är ju inte alls nån hemlighet,

att den frihet och glädje jag har alla dar,

ja den vill Du ge åt alla och envar.



 

 En liten ovanlig skyltning? Kanske inte, men det var första gången som jag såg en så´n skylt. Inte såg vi till någon vakt heller, men tidiga mornar sover nog vakterna.


 

Denna skylt, som vi också ser på våra rundor tycker jag är bra och skulle vara glad om alla hundägare kunde följa detta råd. Alltså att plocka upp efter sina älsklingar. Kopplade, det tycker jag att många hundar inte behöver vara eftersom de är så bra uppfostrade, men där är det kanske också lite olika. Mig stör det inte om de inte springer på mig förstås.


 

Denna skylt är väl också ovanlig, eller har ni sett något liknande? Skulle egentligen gått förbi avspärrningen för att se om den "arga kärringen" skulle kom farande.


En tråkig sak såg vi också i morse. (Tog ingen bild). Det var en bil som hade fått en sten inslängd genom främre sidorutan så det var bara att kliva in där och ta vad som fanns. Det var lite skräp som var kvar men vad som har försvunnit vet vi inte. Tänk så tråkigt för bilägaren att komma till sin bil på morgonen och upptäcka förödelsen. Stenen låg kvar vid trottoaren.



 
 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

12 december 2015 09:48

Skylten Varning för kärring har jag aldrig sett förut. Det ä kul med ovanliga skyltar =) Ibland får jag sångtexter i huvudet som jag går och nynnar på och som inte försvinner... Härligt med sång och musik =) =) =)
Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

12 december 2015 12:39

Vilken fin text, den tar jag till mig.
Och det är så skoj med skyltarna. Varning för arg kärring, skrattar jag åt.
Kramiz

http://www.steeperz.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

12 december 2015 14:44

Alltid roligt att titta in hos dej. Som du kanske sett har jag haft fullt upp det sista, men nu är jag glad att återkomma till dej!
Kul skyltar, men dessto tråkigare för bilägaren.
Sköt om dej!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

12 december 2015 16:03



Så roliga skyltar du hittat, varning för arg kärring var hur kul som helst.
Trist med inbrottet, man skall aldrig lämna något kvar i bilen....

Stor kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

12 december 2015 16:22

Jag tycker att väggubbarna är lite slöa på att ta bort skyltar när de inte gäller. Hur länge hade de tänkt att ni skulle stå där och vänta på flaggvakt??
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
TantGlad

TantGlad

13 december 2015 09:21

Härlig skyltning, och den sista ÄR ju bara för kul haha.
Varning för kärring.

Ha en underbar Lucia min fina vän.
LuciaKram

http://tantglad.bloggo.nu

 
Lena

Lena

13 december 2015 18:34

Kikar in med en Advents & Lusse kram *hjärta*

Ja du, visst hade det varit spännande att se "kärringen" ha ha ha ;)

Sorgligt med ljuset som stals vid din förre mans grav, all stöld är fruktansvärd, men på en Kyrkogård värre än värst, den personen hade ingen känsla, skam eller empati...
Det kan inte blåst bort?? här på kyrkogården när det blåste så enormt, så var det många många ljus som låg i alla häckar runtom :(

Varm kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

13 december 2015 19:59

Varning för kärringen har jag inte sett,, den var rolig hahahaha.
Man ska alltid ha hundar kopplade o man ska alltid plocka upp efter sin hund, jag blir tvärförbannad när jag ser människor som inte plockar upp efter sig.
Det är en sak om jag trampar i en klutt eller om Teddy gör det. Det sätter sig i pälsen o det är så svårt att duscha bort. Nä det är skamligt att man inte tar upp efter sig.
Hoppas du har haft en bra helg, kramar o god natt ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
gun

gun

13 december 2015 21:04

Sista skylten var för rolig:)... Har aldrig sett den förut!
Hundar ska vara kopplade och de ska plocka upp efter dem.
Vacker text.
Önskar dig en trevlig kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

14 december 2015 08:59

Ha,ha... den där sista var ju bara för bra. Så tråkigt för den som äger bilen. Hoppas att inget var stulet i allafall. Gillar verkligen texten i den sången. Ha nu en fin Måndag. Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards