Alla inlägg den 23 december 2015

Av wiolettan - 23 december 2015 13:10


Dan före julafton och jag känner igen en liten inneboende stress. Men jag har min mysing och han städar och gör fint, jag bara plockar och diskar i princip. Jo, jag har bakat, Saras Kokosrutor, en Lingonkaka, Drömmar, Havregodis och Kokoskakor med saffran. Samt hjäpt till med lite förarbete vad gäller maten, skinka, revbensspjäll och det vanliga.


Det är ju så också att vi inte ska glömma bort varför vi firar jul. Det får inte bli  bara krav. Utan, vi ska träffas och umgås, det är viktigt. Ta vara på den gemenskapen vi kan få med nära och kära och kanske göra något för någon som inte har det så bra, som vi.


 

Vi tog en tidig morgonrunda, inte så långt men lite frisk decemberluft, 5 plusgrader, inge snö men det blåser en del. Så ser nog julaftonens väder ut också, vad det verkar.


 

Så här fint har de gjort det på Sturegatan här i Sundbyberg.


 

Detta höghus ser i mörkret nästan ut som en enormt stor advenskalender. En del luckor lyser, är öppnade, andra inte. Det är bara fantasin som spelar mig spratt ibland.




 

Mysingen kom just tillbaka ifrån ett litet affärsbesök. Han hade då denna julhälsning med sig.


Det är vad vi önskar er alla. En riktigt GOD JUL.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards