Alla inlägg den 25 december 2015

Av wiolettan - 25 december 2015 10:08


...på julhelgen.


Denna juldag visar plus 5 grader och det är mycket blåsigt. Klass 1 varning här i våra trakter.


Det kändes lite tufft att vandra ut i tidiga ottan, men vi ville så gärna gå till julottan i vår Centrumkyrka.  Ångrar inte att vi gjorde den lilla utflykten. Vi fick nämligen lyssna, inte bara på julevangeliets budskap och sjunga julsånger, det var dessutom en mycket duktig kör som spelade på alla möjliga olika sorters flöjter, där och underhöll. Mycket stämningsfullt. Inga lampor i taket utan lokalen lystes upp med sterarinljus.


I går på julafton hade vi det lugnt och skönt. Min äldsta bror kom vid lunchtid och var med oss hela dagan. Vid tretiden kom min förra mans systerdotter  och firade julafton med oss. Båda två skulle annars vara ensamna denna dag och det tycker jag de inte ska behöva om de inte vill själva förstås.


 

Här är en del av lite julmat, det blev, som det heter, gående bord för vårt matsalsbord i vardagsrummet är så litet så det var praktiskt att gästerna fick hämta en del på sina tallrikar själva.



 

Några som var lite sugna på mat.


 

Mycket och mastigt igår, så i morse tog mysingen och jag bara en liten lätt frukost.


 


 


Önskar er alla en  trevlig juldag.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards